Auto Świat Test Volvo V60 2.4 AWD R-Design: komfortowo, rodzinnie i oszczędnie

Test Volvo V60 2.4 AWD R-Design: komfortowo, rodzinnie i oszczędnie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Diesel o pojemności 2,4 litra i mocy zaledwie 163 koni oraz supernowoczesne, designerskie nadwozie kombi – witamy w świecie Volvo V60 D4 AWD

Test Volvo V60 2.4 AWD R-Design: komfortowo, rodzinnie i oszczędnie
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
Test Volvo V60 2.4 AWD R-Design: komfortowo, rodzinnie i oszczędnie

Rzadko zdarza się, by pod maską auta tej klasy montowano duży silnik o tak małej mocy. Volvo ma przecież mniejszą, również 163-konną jednostkę, dlaczego więc motor 2.4 pozostał w ofercie?

Nadwozie

Jeśli szukacie przestronnego kombi, to radzimy zainteresować się V70 – to auto naprawdę jest utalentowane pod względem transportu dużych przedmiotów. Przed mniejszym V60 postawiono jednak inne zadanie – ten samochód ma po prostu dobrze wyglądać, a pojemność bagażnika zepchnięto na drugi plan. W środku – dobrze znana z innych modeli deska rozdzielcza z charakterystycznym środkowym panelem. Wszystko proste i przejrzyste, a dodatki wersji R-Design (m.in. inny uchwyt dźwigni biegów, skórzano-materiałowa tapicerka) urozmaicają czarne wnętrze.

Układ napędowy

Odpowiedź na pytanie ze wstępu jest prosta: bo „automat” i napęd 4x4 potrzebują dużego momentu obrotowego. V60 w takim wydaniu to typowy dr Jekyll i Mr Hyde – gdy delikatnie wciskamy gaz, Volvo ochoczo przyspiesza, ale bez eksplozji mocy. Jeśli dociśniemy go mocniej, na mokrej nawierzchni przydaje się już napęd na obie osie – auto błyskawicznie wyrywa do przodu, zostawiając w tyle konkurencję spod sygnalizatora, choć mamy wrażenie, że wcale nie jedziemy szybko.

Do tego jest oszczędne – w mieście V60 spaliło tylko o blisko litr więcej, niż podaje producent. No i ten dźwięk – 5-cylindrowa jednostka wydaje z siebie charakterystyczny, ostry, ale miły dla ucha klekot.

Układ Jezdny

Sportowe zawieszenie i 18-calowe koła z niskoprofilowanymi oponami sprawiają, że samochód „klei się” do asfaltu, ale nie można ukrywać, że komfort na tym cierpi. Jest po prostu twardo.

Koszty

Na tle konkurencji cena umiarkowana, ale takiego diesla nikt poza Volvo już nie oferuje. Do tego wyposażenie R-Design czyni z V60 wyjątkowe auto. Brać!

Zobacz, jak jeździ Volvo V60

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków