Zaledwie przed tygodniem wystartowały jedne z najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych regat świata – Volvo Ocean Race.Tę samą nazwę nosi limitowana edycja aut wyposażonych w liczne dodatki, które mają oddawać ducha żeglarskiej rywalizacji.
Oprócz specjalnej kolorystyki nadwozia (dostępne: srebrna, czarna, perłowo-biała oraz granatowa) model XC60 Volvo Ocean Race będzie można rozpoznać z zewnątrz po: specjalnym wzorze 18-calowych kół aluminiowych, chromowanym obramowaniu szyb, srebrnych relingach dachowych oraz nakładkach na progach i emblemacie z logo VOR na przednich błotnikach.
Liczne dodatki, które nie wymagają dopłat
We wnętrzu sygnaturę regat znajdziecie na: dywanikach podłogowych, skórzanej tapicerce siedzeń, trójramiennej kierownicy wykończonej aluminium, specjalnych przeszyciach na panelach drzwiowych, a także na ekranie systemu Sensus. Jednym z ciekawszych elementów limitowanej wersji jest roleta bagażnika z nadrukowaną trasą regat. Choć dodatkowe wyposażenie kosztuje łącznie aż 12 300 zł (w odmianie Kinetic), w tym roku Volvo przygotowało miłą niespodziankę dla klientów – oferuje je bezpłatnie!
Ciężki diesel ma wpływ na prowadzenie
Wyposażenie VOR dostępne jest z każdą wersją silnikową. Testowaliśmy topową odmianę wysokoprężną D5 AWD z 6-stopniowym „automatem”. Auto okazało się dynamiczne, ale nie zachwyciło nas spalanie, głośna praca silnika, a także sposób zmiany przełożeń.
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel. R5/20 |
Pojemność | 2400 |
Moc. maks. | 215/4000 KM/obr./min |
Moment | 440/1500 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 495 l |
Dł./szer./wym (mm) | 4644/1586/1713 |
Masa własna | 1815 kg |
Przysp. 0-100 km/h (fabr.) | 8,3 s |
Napęd | aut. 6/4x4 |
Prędkość maks. | 205 km/h |
Średnie spalanie (fabr.) | 6,4 l/100 km |
Cena (Kinetic VOR) | 178 200 zł |
Plusy:
Świetnie, że pakiet VOR trafił do drugiej w kolejności wersji wyposażenia i jest bezpłatny.
Minusy:
Topowy diesel 2.4 z pięcioma cylindrami dużo waży i niestety – ma to wpływ na prowadzenie.
Podsumowanie:
Miła niespodzianka
Może i nie jestem fanem żeglowania, ale szwedzki producent, oferując bezpłatnie wyposażenie Volvo Ocean Race warte 12 300 zł, przekonał mnie co do sensowności zakupu limitowanej wersji. Wybrałbym jednak odmianę z silnikiem Drive-E i 8-stopniowym „automatem”.
XC60 to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volvo. Aktualnie sprzedawana wersja przeszła face lifting w 2013 roku.
W tym roku wyposażenie Volvo Ocean Race jest dostępne w uboższej wersji Kinetic, i to bezpłatnie!
Wygodne fotele ze skórzaną tapicerką (std) i elektryczną regulacją (2120 zł).
Z tyłu bez trudu zmieści się dwójka dorosłych pasażerów.
Prawie 500-litrowy bagażnik zmieści wakacyjny ekwipunek. Jego minusem jest wysoko położona krawędź załadunku.
Auto prowadzi się łatwo, choć w topowej wersji dieslowskiej (2.4 D5) czuć, że przednia oś jest mocno dociążona, a spod maski wydobywa się mało przyjemny dla ucha dźwięk.