Jazda takim autem może rzeczywiście rozleniwić. Tylko wciskamy gaz i już. Zaletą zastosowanej przekładni jest płynne przyspieszanie. Nie odczuwa się momentu zmiany biegów, bo ich tu po prostu nie ma. Model z przekładnią CVT nie należy do dynamicznych. Sprint do "setki" w 11,3 s uznaliśmy za dobry, ale elastyczność jest kiepska.Niewiele pomaga ręczne przełączanie. Zastrzeżeń nie mieliśmy do spalania. Model ze skrzynią CVT okazuje się nawet minimalnie oszczędniejszy od wersji z manualną przekładnią. Na stałe auto napędzane jest na przód. Kierowca może wybrać też tryb automatyczny lub stały napęd na obie osie. Mimo tego Qashqai poradzi sobie tylko w łatwiejszym terenie.
Automatyczne 4x4 - Nissan Qashqai
W najmocniejszej wersji benzynowej Qashqai ma 140 KM. Dla tych, którzy nie czerpią przyjemności z wachlowania dźwignią skrzyni biegów, Nissan proponuje odmianę z bezstopniową skrzynią CVT.