Masywna sylwetka kabrioletu wzorowana jest na modelu serii 3 coupé. Auto ma taką samą długość i szerokość jak pierwowzór, jest jednak niższe o 13 mm. Zastosowanie konstrukcji składanego, sztywnego dachu spowodowało wzrost masy pojazdu o prawie 200 kg.
Dodatkowe kilogramy to nie tylko mechanizm dachowy, lecz także wzmocnienia konstrukcji nadwozia. 4-miejscowy kabriolet ma niemal takie samo wnętrze jak wersja coupé, z tyłu jednak oferuje mniej miejsca, zwłaszcza na nogi.
Zresztą sam producent częściej niż pasażerów na tylnej kanapie kabrioletu widziałby akcesoria podnoszące wygodę i funkcjonalność samochodu, w opcji oferowane są składany windshot oraz torby do przewożenia bagażu.
W zależności od położenia dachu pojemność bagażnika wynosi od 210 do 350l. Jego funkcjonalność zwiększa otwór na długie przedmioty znajdujący się za oparciem tylnej kanapy.
Załadunek bagażu ułatwia otwierana w dwie strony pokrywabagażnika. Najnowszy produkt BMW dostępny będzie z 4 silnikami benzynowymi: podstawowym 2.0 (170 KM), mocniejszym 3.0 o dwóch wersjach mocy (218 KM i 272 KM) oraz topowym, z podwójnym turbo 3.0 (306 KM). Jednostkę wysokoprężną reprezentuje wersja 330d z 3-litrowym silnikiem o mocy 231 KM. Wszystkie silniki współpracują z manualnymi przekładniami. W opcji dostępne są automatyczne skrzynie.
Podczas prezentacji mieliśmy okazję testować najmocniejszą odmianę benzynową. Trzeba przyznać, że osiągi auta są więcej niż satysfakcjonujące. Mimo większej masy czas rozpędzania do 100 km/h jest gorszy zaledwie o 0,3 s.
306-konna jednostka dzięki systemowi twinturbo znakomicie reaguje na gaz już od niskich prędkości obrotowych. Wchodzi na obroty równomiernie, bez gwałtownych przyrostów mocy związanych z turbodoładowaniem.
Prowadzenie "trójki" cabrio to czysta przyjemność. Auto dzięki idealnemu rozkładowi masy (50:50 między przednią a tylną osią) pewnie zachowuje się na zakrętach i jest stabilne przy wysokich prędkościach. Nowy kabriolet BMW w salonach pojawi się w marcu. Początkowo w sprzedaży znajdą się dwie wersje: 325i i 335i.
Galeria zdjęć
BMW 335i Convertible - Pierwszy w gamie
BMW 335i Convertible - Pierwszy w gamie
BMW 335i Convertible - Pierwszy w gamie
BMW 335i Convertible - Pierwszy w gamie
BMW 335i Convertible - Pierwszy w gamie
BMW 335i Convertible - Pierwszy w gamie