SX4 ma największy bagażnik

Tu uwidacznia się przewaga „japończyka” nad Mini, nie powinna jednak dziwić, bo jest ono o 20 cm krótsze od Suzuki. Z przodu w Countrymanie jest równie przestronnie, jak w SX4, ale z tyłu da się podróżować tylko na krótkich dystansach. Do tego dochodzi wrażenie większej niż w rzeczywistości ciasnoty, ze względu na wysoko poprowadzoną linię szyb i okna przypominające otwory strzelnicze. W korku z... Chevroletem Traxem cz. I

Niestety, w Suzuki i Chevrolecie można znaleźć kiepskie tworzywa. To jednak tylko drobna skaza na urodzie. Solidności montażu niewiele można zarzucić. Wszystko funkcjonuje poprawnie i tak też jest spasowane – we wnętrzu nic nie trzeszczy. A jak spisuje się napęd? 1,6-litrowy turbodiesel Suzuki generuje 320 Nm momentu obrotowego, co w codziennej eksploatacji umożliwia dynamiczną i sprawną jazdę. Wprawdzie mógłby być nieco zrywniejszy, ale ten cichy silnik ma swoje zalety, co widać choćby po zużyciu paliwa. Na redakcyjnym torze testowym Suzuki zadowoliło się 5,6 l ON na 100 km. Nowy Chevrolet Trax od 59 990 złĆwierć miliona Mini CountrymanSuzuki SX4 S-Cross gra w innej klasieI nic dziwnego, skoro auto jest o 100 kg lżejsze od Mini. W tym miejscu z żalem musimy stwierdzić, że brytyjski samochód nie ma optymalnie dobranej jednostki napędowej. Jego turbodiesel jest raczej niemrawy, a na autostradowych podjazdach wyraźnie się męczy. Trzeba go wciąż utrzymywać na wysokich obrotach, ale mimo to spalanie wynoszące 6 l/100 km uznajemy za akceptowalne. Wyraźnie więcej wigoru wykazuje Chevrolet, choć inżynierowie zdecydowali się zainstalować pod maską Traxa 1,7-litrowego turbodiesla, z którego Opel już zrezygnował. W Rüsselsheim jednostka ta popadła w niełaskę ze względu na nieznośny hałas, który powoduje. Diesel Chevroleta jest głośny

Jeśli nie brać pod uwagę tej cechy silnika, dostrzega się cenne zalety: moc 130 KM i najlepsze w porównaniu przyspieszenie. Niemniej jednak dźwięk silnika Chevroleta jest nieprzyjemny. Do tego dochodzi nieprecyzyjna, hacząca i trudna w obsłudze skrzynia biegów. To prawdziwa słabość Chevroleta. Na szczęście mimo starego silnika Trax jest oszczędnym pojazdem i zadowala się przeciętnie 5,5 l ON na 100 km. W tym miejscu wypada także zaznaczyć, że Chevrolet udostępnił do testu Traxa z napędem tylko na przednią oś, podczas gdy rywale dysponowali napędem 4x4. To pozwala sądzić, że gdyby Trax też miał napęd na cztery koła, to jego spalanie by wzrosło, przynajmniej minimalnie. Żeby chociaż częściowo zrekompensować w przypadku rywali różnicę w cenie, wynikającą między innymi z tego, że Chevrolet jest w wersji 2WD, dodaliśmy Mini i Suzuki punkty w kategorii „bezpieczeństwo”. W korku z... Chevroletem Traxem cz. II

Odwrotnie jest w przypadku Traxa. Chevrolet, przygotowując zawieszenie swojego mini-SUV-a, trafił kulą w płot. Zawieszenie jest bowiem wyraźnie twardsze niż u rywali. W efekcie na krótkich nierównościach łomocze przednia oś, co nie wpływa pozytywnie na zachowanie podczas jazdy. Prowadzący Traxa odnosi wrażenie kierowania używanym pojazdem terenowym. Jeśli chodzi o dynamikę prowadzenia, to Suzuki nie jest prymusem. Ale i nie musi być, bo to typowo rodzinne auto. Ważne, że wybrzuszenia na drodze pokonuje sprężyście i elastycznie, czyli łagodniej od Chevroleta. Wadą Suzuki jest układ kierowniczy – nieprecyzyjny i niebezpośredni, jak w samochodach z przeszłości. Japoński pojazd wygrywa natomiast kategorię „komfort”, podczas gdy Mini króluje pod względem dynamiki jazdy. Suzuki wygrało nasz test porównawczy. Japończycy wyprodukowali komfortowe auto, oferujące wystarczającą przestronność. Pojazd nie wywołuje nadmiernych emocji, ale za to dobrze wywiązuje się z zadań nałożonych na samochód do tzw. codziennego użytku. Zalety i wady Traxa oraz Countrymana, choć różne w swoim charakterze, uznaliśmy za równoważne. Miejsce 1: Suzuki SX4 S-Cross, 443 punkty

Suzuki wygrywa dzięki przestronności, bagażnikowi, komfortowemu zawieszeniu oraz elastycznemu silnikowi. Miejsce 2: Chevrolet Trax, 428 punktów

Traxa chwalimy za ilość miejsca z przodu. Warczącego diesla, mimo niskiego spalania, jednak nie polecamy. Miejsce 2: Mini Countryman, 428 punktów

Mini zbyt przekombinowano, żeby mogło wygrać. Jest też mniejsze od rywali, za to sprawia najwięcej frajdy z jazdy. Nowy Chevrolet Trax od 59 990 złĆwierć miliona Mini CountrymanSuzuki SX4 S-Cross gra w innej klasie