W przeciwieństwie do wielu konstrukcji, w których "na siłę" dorabiano trzecią bryłę, tutaj wszystko komponuje się idealnie. Wyrazisty przód, smukła linia dachu i ładnie zakończony tył auta, wszystko to w połączeniu z dobrym wyważeniem proporcji wygląda nader atrakcyjnie. Linea sprawia wrażenie, jakby była samochodem co najmniej o klasę wyższym. Wnętrze jak najbardziej pasuje do rodzinnego charakteru auta. Z przodu jest sporo miejsca. Materiały są dobrze dobrane i spasowane. Plastiki są dość twarde, ale miłe w dotyku. Dzięki temu nic nie trzeszczy i nie stuka. Plus za bardzo dobre wyciszenie. Przyjemne wrażenie sprawia tapicerka. Również z tyłu pasażerowie nie będą narzekali na brak miejsca. Wystarczająca przestrzeń na nogi i duża szerokość poprawiają komfort podróży. Najbardziej wyrazistym elementem Linei jest jednak bagażnik. Ten robi wrażenie swoją pojemnością. 500 l w tej klasie to bardzo dobry wynik. Co więcej, mechanizm zamykania klapy został tak skonstruowany, że żaden jego element nie ingeruje w przestrzeń bagażową. Jednak nie ma rzeczy idealnych - sporo miejsca zajmują nadkola, a otwór bagażnika jest względnie mały i dodatkowo ograniczony przez wysoki próg załadowczy. Pojemność można zwiększyć dzięki składanym w stosunku 40/60 tylnym siedzeniom (opcja zależna od wersji). Wtedy powstaje przestrzeń o niemal płaskiej podłodze i o maksymalnej pojemności 1175 l. Pozytywne odczucia dotyczą także jazdy Lineą. Auto jest komfortowe. Zawieszenie dobrze spisuje się w czasie długich podróży i nawet na dziurawych drogach gwarantuje wygodę, a do tego jest ciche. Trudno się zatem dziwić, że Włosi chcą tym samochodem konkurować z Toyotą Corollą, Fordem Focusem czy VW Jettą. Początkowo auto będzie dostępne z jednym z dwóch silników - benzynowym 1.4 lub wysokoprężnym 1.3 Multijet. W późniejszym terminie dołączy do nich oparta na silniku 1.4 wersja 16V T-Jet z turbodoładowaniem o mocy 120 KM. Klienci będą mogli zdecydować się na jedną z trzech wersji wyposażenia: Active, Dynamic lub Emotion. W wyposażeniu seryjnym znajdą się m.in. ABS, przednie airbagi, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. W opcji dostępne będą m.in. ESP z funkcją Hill Holder (pomoc przy ruszaniu pod górę) i HBA (wspomaganie hamowania), boczne airbagi i kurtyny powietrzne, klimatyzacja automatyczna, tempomat, a także system Blue&Me, służący do komunikacji przy pomocy urządzeń zewnętrznych (telefon komórkowy, laptop). Linea powstaje w tureckich zakładach Tofas. Cena w Polscenie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie auto będzie nieznacznie droższe (o około 800-1000 zł) od podobnych wersji silnikowo-wyposażeniowych Grande Punto.
Fiat linea - Dobre proporcje
Linea to sedan oparty na Grande Punto. I jeżeli wierzyć przedstawicielom Fiata, za bagażnik trzeba będzie dopłacić jedynie niewielką kwotę.