Jedną z nowości jest właśnie testowana jednostka o pojemności 2 litrów i mocy 138 KM. Poprzednio identyczną moc rozwijał silnik 2.2 HDi, ale miał on jedną wadę - był za słaby przy niskich obrotach. W tej konstrukcji całkowicie to wyeliminowano. Udało się również obniżyć spalanie, co spodoba się tym, którzy robią spore przebiegi.
Standardowo auto wyposażono w filtr cząstek stałych - ruszanie spod świateł nie kończy się pozostawieniem obłoku czarnego dymu. C5 kombi w wersji SX kosztuje 109 600 zł (testowa z czujnikiem deszczu i automatycznymi światłami: 114 tys. zł) - to niemało w porównaniu z konkurencją (np. z podobną Laguną), ale wyposażenie jest pełne (m.in. 7 poduszek powietrznych, 2-strefowa klimatyzacja, ESP, pełna "elektryka").
Co innego, gdy weźmiemy pod uwagę obecną (patrz stałą) promocję - upust gotówkowy wynosi aż 25 tys. zł, co daje nam cenę 89 tys. zł. A to już zupełnie co innego...
Plusy:
- Obszerne i funkcjonalne wnętrzemocny i ekonomiczny silnikstandardowy filtr cząstek stałych
Minusy
- Mało przejrzysty centralny panel (zbyt dużo przycisków)średnia jakość materiałów wykończeniowych