tygodniu w Turcji. Miejsce prezentacji wybrano nieprzypadkowo, bowiem właśnie rynek turecki będzie odgrywał kluczową rolę w sprzedaży nowego modelu. Blisko 2/3 kupowanych tam nowych samochodów to właśnie sedany. Poza Turcją Astra trafi również do oferty w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Rosji oraz Hiszpanii i Portugalii. Na razie koncern nie planuje sprzedaży modelu w innych krajach zachodnioeuropejskich, gdzie popyt na sedany w klasie kompaktowej jest dość umiarkowany. Tak jak informowaliśmy już wcześniej, auto w Polsce oferowane będzie w czterech wersjach silnikowych. Podstawowa o poj. 1,6 l ma moc 115 KM. Do topowej odmiany trafi silnik 1.8 o mocy 140 KM. Amatorzy diesli mogą wybierać spośród dwóch ekonomicznych jednostek z wtryskiem typu Common Rail: 1,3-litrową o mocy 90 KM i 1,7-litrową o mocy 100 KM. Tę ostatnią będzie można kupić pod koniec roku. Z wyjątkiem najmniejszego diesla pozostałe silniki do przeniesienia napędu wykorzystająprzekładnie manualne 5-biegowe, a 1.3 - 6-biegową. Opcjonalnie w wersji 1.6 oferowana jest zautomatyzowana, 5-stopniowa przekładnia Easytronic, a w 1.8 4-biegowy "automat". Gama odmian wyposażeniowych obejmie pakiety Essentia, Enjoy i Cosmo.Astra sedan podczas jazdy zachowuje się podobnie jak pozostałe odmiany nadwoziowe modelu. Interaktywny układ jezdny IDS Plus gwarantuje wysoki poziom komfortu i bezpieczne prowadzenie. Auto zachowuje się bardzo stabilnie i mimo lżejszego tyłu nie jest podatne na nagłe zmiany obciążenia. Nierówności tłumi miękko, a drgania nie przenoszą się na kierownicę. Ceniący sobie szybką jazdę mogą czuć się zawiedzeni osiągami jednostek benzynowych. Dynamiczny styl wymaga utrzymywania wysokich obrotów.
Opel Astra Sedan - Przestronny sedan
Produkcja wersji sedan rozpoczęła się 23 sierpnia w fabryce Opla w Gliwicach. Pierwsze jazdy testowe odbyły się w ub.