Wraz z Astrą III sedan roczne zdolności produkcyjne przekroczą 180 tys. sztuk. - Jesteśmy w stanie produkować znacznie więcej. Wszystko zależy oczywiście od sytuacji na rynku i zainteresowania klientów - mówi Przemysław Byszewski, rzecznik prasowy GM Poland. Dotychczas koncern zainwestował w polską fabrykę ponad 700 mln euro i zatrudnia tam 3 tys. pracowników. Astra III sedan została zaprojektowana w Międzynarodowym Ośrodku Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim przy udziale GM Brazil (w Brazylii podobny technicznie model pod nazwą Chevrolet Vectra produkowany jest już od 2005 roku). Samochód powstał na platformie wersji kombi (rozstaw osi 2703 mm), ma bardzo przestronne wnętrze i 500-litrowy bagażnik. Stylistyka przodu jest identyczna z innymi odmianami Astry (podobnie jak wnętrze), a zgrabna bryła bagażnika nadaje Oplowi cechy eleganckiej, reprezentacyjnej limuzyny. Na rynku sedan dostępny będzie z benzynowymi silnikami 1.6/115 KM i 1.8/140 KM oraz wysokoprężnymi 1.3/90 KM i 1.7/100 KM. Do przeniesienia napędu wykorzysta 5-biegowe skrzynie manualne, a w najmocniejszych wersjach 6-biegowe. Zautomatyzowana przekładnia Easytronic opcjonalnie oferowana będzie z jednostkami 1.3 i 1.6, natomiastnajmocniejszą wersję 1.8 będzie można zamówić z 4-biegowym "automatem". Do wyboru klienci będą mieli 3 wersje wyposażeniowe: Essentia, Enjoy i Cosmo. Standard podstawowej obejmie m.in. ABS, układ kontroli hamowania w zakrętach - CBC, wspomaganie nagłego hamowania, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, 4 airbagi, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby z przodu. Na liście opcji znajdą się m.in. spryskiwacze reflektorów, automatyczna klimatyzacja, biksenonowe światła główne, system wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist), system szybkiego nagrzewania wnętrza Quickheat, czujniki parkowania, nawigacja oraz moduł Bluetooth umożliwiający bezprzewodowe podłączenie telefonu komórkowego. Sprzedaż Astry sedan rozpocznie się we wrześniu. Ceny będą niewiele wyższe od porównywalnych wersji wyposażeniowych i silnikowych hatchbacka, co oznacza, że za podstawowy model z silnikiem 1,6 l zapłacimy ok. 63 tys. zł.
Opel Astra Sedan - Tylko z Gliwic
- Wybór Gliwic na miejsce produkcji nowego sedana podyktowany był nie tylko lokalizacją polskiej fabryki, ale przede wszystkim doświadczeniem załogi i wysoką jakością wytwarzanych tam modeli - podkreśla Chris Lacey, dyrektor sprzedaży i marketingu General Motors na Europę Środkowo-Wschodnią. Obecnie w zakładzie powstają Astry II Classic (hatchback, sedan i kombi) oraz minivan Zafira.