Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Seat Altea Freetrack 2.0 TSI - Pozbawiony oporów?

Seat Altea Freetrack 2.0 TSI - Pozbawiony oporów?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czy rzeczywiście Freetrack jest Seatem na każdą drogę? Tak, jeśli mamy na myśli nawierzchnię utwardzoną. Właśnie podczas jazdy po asfalcie, bruku czy szutrze auto sprawdza się bardzo dobrze.

Seat Altea Freetrack 2.0 TSI - Pozbawiony oporów?
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Seat Altea Freetrack 2.0 TSI - Pozbawiony oporów?

Jednak już w obliczu lekkiego off-roadu ten rodzinny minivan wykazuje braki.Nadwozie/jakość. Na pierwszy rzut oka uterenowienie Altei XL wypadło udanie. Auto wygląda atrakcyjnie i ma wiele cech typowych dla crossovera (np. zwiększony prześwit, plastikowe osłony). Dobre wrażenie nie mija po zajęciu miejsca za kierownicą. Trafiono z projektem deski rozdzielczej (świetna ergonomia, przyjemne, brązowo-czarne wykończenie) oraz ukształtowaniem foteli. Miejsca jest dużo i na szerokość, i na wysokość, a przestrzeń na nogi osób siedzących z tyłu można regulować (do 160 mm) dzięki przesuwanej kanapie. Znajdziemy tu dużo praktycznych schowków, stoliki i wiele komfortowych pomocników. Pojemność bagażnika zmienia się od 490 do 593 l. Po złożeniu kanapy do wykorzystania mamy ponad 1,5 m3.Układ napędowy/osiągi. Silnik 2.0 TSI o mocy 200 KM to konstrukcja dobrze znana z innych modeli Audi i Volkswagena. Zastosowano tu wydajną turbinę o zmiennej geometrii oraz wtrysk bezpośredni paliwa. Zjawisko "turbodziury" ograniczono do minimum, jednak przyrost mocy jest wyraźnie większy, gdy turbina zaczyna pracować pełną parą. Freetrack osiąga "setkę" w niecałe 8 s i charakteryzuje się dobrą elastycznością dzięki płasko przechodzącej krzywej momentu (stały w zakresie od 1800 do 5000 obr./min). Podczas testu auto średnio zużywało 10-11 l/100 km, a osiągnięcie na trasie obiecywanego przez producenta spalania (7,4 l/100 km) było bardzo trudne. Mocną stroną modelu jest 6-biegowa przekładnia - precyzyjna i dobrze zestopniowana. Układ jezdny/komfort. Zupełnie nieterenowe jest zawieszenie - sztywne i sprężyste. Za to idealnie sprawdza się na utwardzonych drogach. W połączeniu z szybko i pewnie działającym układem 4x4 (Haldex - napęd przedni z dołączeniem tylnej osi) daje poczucie bezpieczeństwa w różnych sytuacjach, np. Freetrack zachowuje się pewnie, gdy jedziemy po mokrym, i świetnie radzi sobie w górskich warunkach. Nie ma zastrzeżeń do pracy układu kierowniczego. Koszty/bezpieczeństwo. Niestety, rodzinno-rekreacyjny crossover Seata jest drogi. To wynik nie tylko zastosowania napędu 4x4, ale także mocnego silnika i bogatego wyposażenia (m.in. ESP, 2-strefowa klimatyzacja,DVD, skórzane dodatki). W teście Euro NCAP Altea zdobyła 5 gwiazdek, a to daje solidne podstawy, aby sądzić, że Freetrack zapewni skuteczną ochronę w razie kolizji.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: