Nadwozie/jakość
Hiszpańska marka, pozycjonowana jako sportowa w koncernie Volkswagena, należy do grupy Audi. Producent konsekwentnie zrealizował plan nadania jej atrakcyjnego, "młodzieżowego" wizerunku.
3-drzwiowa Ibiza prezentuje się dynamicznie, a fukcjonalność niewiele na tym traci. Przestronność odpowiada klasie auta, co znaczy, że z przodu jest sporo miejsca na dobrze wyprofilowanych, obszernych fotelach, a z tyłu wygodnie podróżują osoby raczej niewysokie.
Przewidziano dla nich 3 regulowane zagłówki i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Na sportowym designie najbardziej cierpi bagażnik - 267-litrowy z wysoko umieszczoną krawędzią załadunku (72 cm).
Charakterystyczne dla SportRidera Cool II są sportowe akcenty we wnętrzu(m.in. skóra na kierownicy i dźwigni zmiany biegów), klimatyzacja manualnaoraz 16-calowe alufelgi.
Układ napędowy/osiągi
16-zaworowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza lekkie auto, a zestopniowanie 5-biegowej skrzyni umożliwia relatywnie dynamiczną jazdę. 1,4 l pojemności i 85 KM mocy to jednak za mało, żeby poczuć prawdziwy dreszcz emocji, który wyzwalają mocniejsze, sportowe (i o wiele droższe) wersjeFRi Cupra.
Układ jezdny/komfort
Ibiza zwinnie prowadzi się na krętej drodze, dobrze trzymając się toru wybranego za pomocą precyzyjnego układu kierowniczego.Na miejskich parkingach przekonuje zwrotnością (średnica zawracania 10,6 m) i dobrym wspomaganiem. Komfort jazdy nie jest zachwycający, ale to po części wina kiepskiego stanu naszych dróg.
Koszty/bezpieczeństwo
Wersja limitowana oprócz sportowej stylizacjii "klimy" ma elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, zamek centralnyi komputer pokładowy. Z tymi dodatkami cena okazuje się dość atrakcyjna (podstawowa dla Ibizy 1.4 - 41 990 zł). Pakiet zwiększający bezpieczeństwo obejmujetylko 2 airbagi i ABS. Wynik testu zderzeniowego Euro NCAP to 4 gwiazdki.