Jego głównymi konkurentami będą m.in. Hyundai Tucson i Kia Sportage.Oryginalna i dzielna terenówkaActyon wyróżnia się odważną i niepospolitą stylistyką. To takie połączenie SUV-a i coupé, które może wywoływać skrajne emocje. Koncern liczy jednak na młodych klientów, którym takie rozwiązania mogą przypaść do gustu.
Wnętrze swobodnie pomieści do 5 osób, a na liście wyposażenia znajdą się m.in.: automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane fotel kierowcy, szyby i lusterka oraz system audio. O bezpieczeństwo zadbają przednie, boczne i kurtynowe airbagi, ABS z rozdziałem siły hamowania, systemy kontroli trakcji, stabilności, zapobiegające dachowaniu oraz wspomagające zjazd z góry (Hill Descent Control).Konstrukcja auta (powstało na bazie modelu Kyron) zapewni swobodne poruszanie się w trudnym terenie. Actyon ma solidną stalową ramę, stały napęd na tylną oś i dołączany na przód oraz reduktor. Pracujący pod maską silnik Diesla z Common Railem osiąga maksymalny moment 310 Nm już od 1800 obr./min i gwarantuje dobrą elastyczność. Do przeniesienia napędu wykorzysta 5-biegową skrzynię ręczną lub 4-biegowy "automat". Szczegółową specyfikację i ceny w Polsce firma ujawni na początku przyszłego roku.Actyon SportsSport Utility Track, czyli sportowo-rekreacyjna ciężarówka, a właściwie pikap, dołączy do rodziny Actyona w przyszłym roku. Auto po raz pierwszy zostało pokazane publiczności podczas salonu samochodowego w Busan w Korei w kwietniu tego roku. Actyon Sports SUT z dwurzędową, komfortową kabiną i dużą paką z tyłu zastąpi w ofercie SsangYonga wysłużony model Musso Sports. Podobnie jak SUV pikap będzie zawieszony na stalowej ramie, a do napędu wykorzysta turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l i mocy 141 KM. Auto oferowane będzie z napędem na obydwie osie (stały na oś tylną, dołączany na przód) z pakietami wyposażenia porównywalmymi z SUV-em. Koncern liczy, że uda mu się konkurować z takimi modelami jak Mitsubishi L200, Nissan Navara, a także Toyota Hilux.