Suzuki Bandit - nowy silnik
Mimo wielu zalet poprzedniego modelu, Suzuki coraz bardziej dzieliła przepaść technologiczna w stosunku do konkurencji. Problemem było też sprostanie rygorystycznym normom emisji spalin. Nowa jednostka o pojemności 1255 cm3 ma 98 KM. To tyle samo co w poprzedniku, ale uzyskiwane przy niższych obrotach. Moment maksymalny silnika urósł do 108 Nm i dostępny jest już przy 3700 obr./min! Efekt jest doskonały. Suzuki Bandit urzeka elastycznością. Mimo że skrzynia ma 6 przełożeń, to z niższych biegów prawie się nie korzysta.
Jednak największą zmianą jest kultura pracy jednostki napędowej. Poprzednia była hałaśliwa, nowa pracuje rewelacyjnie cicho. Obecny model ma tylko zmieniony układ napędowy. Rama, podwozie i owiewki zostały przejęte z poprzednika, gdyż część motocykla zmodernizowano rok wcześniej.
Suzuki Bandit - podsumowanie
Suzuki Bandit 1250SA okazuje się bardzo uniwersalnym motorem. Doskonale radzi sobie w ruchu miejskim, ale zachęca też do dłuższych podróży. Pozycja jest optymalna, a silnik spala niewiele paliwa, średnio w teście 6,4 l/100 km. Atutem jest też niska cena. 34 tys. zł za wygodny motocykl z doskonałymi osiągami i wyposażony w ABS to atrakcyjna propozycja.