Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Bandit 1250SA - wyczekiwana zmiana

Suzuki Bandit 1250SA - wyczekiwana zmiana

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Jednak stało się, Suzuki Bandit otrzymał silnik chłodzony cieczą. Większość konkurentów Bandita już dawno rozstała się z powietrzno-olejowym systemem chłodzenia silnika, podczas gdy Suzuki z uporem maniaka trzymało się silnika z tym rozwiązaniem. Jego początki zaczęły się jeszcze w latach 80

suzuki bandit
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
suzuki bandit

Suzuki Bandit - nowy silnik

Mimo wielu zalet poprzedniego modelu, Suzuki coraz bardziej dzieliła przepaść technologiczna w stosunku do konkurencji. Problemem było też sprostanie rygorystycznym normom emisji spalin. Nowa jednostka o pojemności 1255 cm3 ma 98 KM. To tyle samo co w poprzedniku, ale uzyskiwane przy niższych obrotach. Moment maksymalny silnika urósł do 108 Nm i dostępny jest już przy 3700 obr./min! Efekt jest doskonały. Suzuki Bandit urzeka elastycznością. Mimo że skrzynia ma 6 przełożeń, to z niższych biegów prawie się nie korzysta.

Jednak największą zmianą jest kultura pracy jednostki napędowej. Poprzednia była hałaśliwa, nowa pracuje rewelacyjnie cicho. Obecny model ma tylko zmieniony układ napędowy. Rama, podwozie i owiewki zostały przejęte z poprzednika, gdyż część motocykla zmodernizowano rok wcześniej.

Suzuki Bandit - podsumowanie

Suzuki Bandit 1250SA okazuje się bardzo uniwersalnym motorem. Doskonale radzi sobie w ruchu miejskim, ale zachęca też do dłuższych podróży. Pozycja jest optymalna, a silnik spala niewiele paliwa, średnio w teście 6,4 l/100 km. Atutem jest też niska cena. 34 tys. zł za wygodny motocykl z doskonałymi osiągami i wyposażony w ABS to atrakcyjna propozycja.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków