- Reflektory i tylne światła wykonane w technologii LED robią wrażenie. Generalnie S90 to ładny samochód
- To stylowy, porządnie wykończony i bogato wyposażony sedan
- W tym samochodzie nowoczesność przeplata się z elegancją
Kilka lat temu Volvo zaatakowało klasę wyższą, a S90 (następca S80) zostało pozytywnie przyjęte. Wielu klientów, którzy mieli już dość Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E, przychylnie spojrzała w stronę limuzyny Volvo. I nie ma się czemu dziwić, bo to modnie i stylowo wyglądający sedan, nowoczesny, ładnie wykonany, a w wersji T6 – szybki i ekonomiczny. Jednak po kolei.
Volvo S90 T6 AWD - nadwozie
Nowoczesność przeplata się tu z elegancją, a czysta forma karoserii przywodzi na myśl chłodny skandynawski klimat. Volvo S90 podoba się wszystkim, czego zresztą doświadczyliśmy podczas testu – wiele osób odprowadzało S90 wzrokiem. Nie bez znaczenia była też konfiguracja testowanego auta: kolor głęboki brąz i 20-calowe alufelgi. Stylowo i przyjemnie jest też w kabinie. Wysoko oceniamy wykończenie (czuć prestiż klasy wyższej), fotele (obszerne i wygodne) oraz jakość skórzanej tapicerki. Warto też dopłacić za kapitalnie grający system audio Bowers & Wilkins. Ilość miejsca? Jest go tu minimalnie mniej niż np. w Audi A6, ale pamiętajcie, że to nie klasa B lub C, w których walczy się o każdy centymetr. W tym segmencie ogólnie miejsca w kabinie jest na tyle dużo, że drobnych różnic w zasadzie się nie odczuwa. Bagażnik ma 500 l, czyli standard w klasie wyższej.
Volvo S90 T6 AWD - silnik
W wersji T6 z benzynowej 2-litrówki R4 wykrzesano aż 310 KM. To topowa odmiana, a także modelowy przykład downsizingu. Owszem, tęskni się trochę za 6-cylindrówką, szczególnie podczas ruszania, ale chwilę później już się o tym zapomina – silnik naprawdę zapewnia dobrą dynamikę („setka” poniżej 6 s!). Do tego można liczyć na rozsądne spalanie – podczas spokojnej jazdy bez problemu da się zejść poniżej 10 l/100 km, a średnie w teście wyniosło 13,7 l/100 km. Oczywiście, osiągi zależą od trybu jazdy – do wyboru: Eco, Comfort i Dynamic.
Volvo S90 T6 AWD - prowadzenie
Jeśli mielibyśmy ponarzekać na S90, to właśnie w tym miejscu – trochę na układ kierowniczy, który mógłby być nieco mniej wspomagany, trochę na zawieszenie, które nazbyt jest nastawione na komfort. Za to na plus: skuteczne hamulce, seryjny napęd AWD i płynnie działający 8-biegowy „automat”.
Volvo S90 T6 AWD - koszty
Cena S90 T6 w testowanej wersji Inscription wynosi 302 300 zł – jest całkiem rozsądna na tle rywali, tym bardziej że można liczyć na bogate wyposażenie seryjne.
Volvo S90 T6 AWD - to nam się podoba
Atrakcyjny wygląd, przyjemna kabina, oszczędny i dynamiczny silnik, bogate wyposażenie.
Volvo S90 T6 AWD - to nam się nie podoba
Trochę za mocno wspomagany układ kierowniczy, niewielka tendencja do podsterowności.
Volvo S90 T6 AWD - nasza opinia
Jeśli szukacie mocnej limuzyny klasy wyższej, pamiętajcie o S90 T6 AWD. To stylowy, porządnie wykończony i bogato wyposażony sedan, szczególnie w wersji Inscription. To również szybkie, dość oszczędne i komfortowe auto. Owszem, można by nieco dopracować prowadzenie, ale w końcu to limuzyna, którą z założenia jeździ się dostojnie. Zresztą, co kto lubi...