Natomiast aktualna wersja, chociaż nie ma w niej już odmiany trzydrzwiowej, przed rokiem sprzedana została w liczbie 130 tys. egzemplarzy.

W wersji po face liftingu dostrzegamy nowe przednie i tylne światła, halogeny, nowy przedni i tylny zderzak oraz kierunkowskazy w lusterkach bocznych. Do tego doszła nowa, zdobiona chromem osłona chłodnicy. We wnętrzu zmieniono materiały i kombinacje kolorów tapicerki, koło kierownicy ze spłaszczoną dolną częścią ma obecnie bardziej sportowe kształty. Są też nowe wzory kół i cztery nowe kolory nadwozia (ciemny szary, piaskowy, ciemny brąz i ciemny niebieski, które zastąpią anthracite grey, desert dune, arctic green, dark blue oraz mica). RAV4 posiada ponadto 18-calowe pięcioramienne koła dla wersji X i 17-calowe dla pozostałych wersji.

Zmodernizowana RAV4 wykorzystuje silniki z nowego Avensisa. Moc silnika 2.0 Valvematic równa 158 KM (116kW) jest o 4% większa w stosunku do poprzednika, a maksymalny moment obrotowy wynosi 196Nm przy 4000 obr./min. O 5% zmniejszone zostało średnie zużycie paliwa, które obecnie wynosi 8,1 l/100 km. Nabywca ma do wyboru sześciostopniową przekładnię manualną lub bezstopniową CVT, która zastąpiła czterobiegowy automat.

Moc i moment obrotowy zmodernizowanego silnika 2.2 D-4D są o 10% wyższe (było 136 a jest 150 KM; moment wynosi obecnie 340Nm przy 2000-2800 obr./min). Standardowo jednostka wyposażona jest w filtr cząsteczek stałych oraz sześciostopniową manualną lub sześciostopniową przekładnię automatyczną. Nowością jest też możliwość zakupu RAV4 z napędem tylko na przednia oś z silnikiem benzynowym 2.0 Valvematic.

We wnętrzu znajduje się nowa kierownica ze zintegrowanymi przyciskami do obsługi systemu audio i Bluetooth. Wyposażenie standardowe wszystkich wersji jest teraz bogatsze i pojawiły się nowe opcje jak zmieniarką na sześć CD, ekran dotykowy (6.5") z systemem nawigacji i Bluetooth i kamera ułatwiająca parkowanie tyłem.