Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TPMS

TPMS

Sprawdź ciśnienie w kołach – zwłaszcza przed dalszą podróżą. Wyjaśniamy, dlaczego to ważne
Eksploatacja

Sprawdź ciśnienie w kołach – zwłaszcza przed dalszą podróżą. Wyjaśniamy, dlaczego to ważne

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy wiesz, co oznaczają popularne skróty używane w motoryzacji?
Eksploatacja

Czy wiesz, co oznaczają popularne skróty używane w motoryzacji?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowa całoroczna opona run-flat od Bridgestone'a. Pojadą na niej nawet auta elektryczne
Aktualności

Nowa całoroczna opona run-flat od Bridgestone'a. Pojadą na niej nawet auta elektryczne

Bridgestone zaprezentował ulepszoną wersję całorocznej opony do samochodów osobowych. Turanza 6 Enliten została wzbogacona o technologię DriveGuard Run-Flat (RFT) i została przygotowana także z myślą o użytkownikach aut elektrycznych.

Utrata powietrza w kołach? Nie licz na TPMS, licz na siebie!
Eksploatacja

Utrata powietrza w kołach? Nie licz na TPMS, licz na siebie!

Jedziesz w środku nocy, ciemno, dziury w drodze wypełnione deszczówką, nagle łup! – trafiłeś kołem w większą dziurę. Zerkasz na panel wskaźników – nic się nie dzieje, system kontroli ciśnienia w kołach milczy. Czujesz, że auto jakoś gorzej się prowadzi, słyszysz dziwny hałas, ale jedziesz dalej. Błąd!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zimą czujniki ciśnienia mogą wariować. Pomoże… kompresor
Eksploatacja

Zimą czujniki ciśnienia mogą wariować. Pomoże… kompresor

Zimą kontrolka ciśnienia powietrza w oponach zapala się częściej niż latem. Porady, aby ten problem rozwiązać wyłącznie za pomocą przycisku "set" są jednak skrajnie nieodpowiedzialne. Owszem, resetując układ kontroli ciśnienia w oponach, zgasimy kontrolkę, ale najmniejszą karą za taką drogę na skróty będzie przyspieszone zużycie opony, w której jest za mało powietrza.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
RDW - znaczenie i rodzaje
Eksploatacja

RDW - znaczenie i rodzaje

Czujnik RDW, często jest także nazywany czujnikiem TMPS , który widoczny jest zawsze na desce rozdzielczej naszego samochodu. To nic innego jak system, który przez cały czas monitoruje ciśnienie w oponach. Warto wiedzieć, że od 2014 roku, wszystkie samochody przygotowane do sprzedaży w Unii Europejskiej muszą mieć aktywny czujnik ciśnienia w oponach.

Czujniki ciśnienia TPMS do każdego auta
Eksploatacja

Czujniki ciśnienia TPMS do każdego auta

Philips GoSure TS60i to zestaw czujników ciśnienia TPMS, które mają pasować do każdego auta niewyposażonego w takie udogodnienie fabrycznie. Założenie jest słuszne, bo przecież nie każdy użytkownik samochodu sprawdza codziennie czy ma odpowiednie ciśnienie w oponach. A prawidłowe ciśnienie ma wpływ na spalanie, zużywanie się opon i bezpieczeństwo

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Układy kontroli ciśnienia w oponach TPMS. Co powinieneś o nich wiedzieć?
Porady dla kierowców

Układy kontroli ciśnienia w oponach TPMS. Co powinieneś o nich wiedzieć?

Od kilku lat, a konkretniej od 1 listopada 2014 r., wszystkie nowe auta osobowe sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w systemy monitorujące ciśnienie powietrza w oponach. To z jednej strony poważna korzyść dla użytkowników, bo jazda z niewłaściwym ciśnieniem powietrza w kołach jest niebezpieczna i nieekonomiczna, ale też i często powód dodatkowych kłopotów i wydatków. Tłumaczymy, jak działają układy TPMS i co robić, jeśli sprawiają problemy.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.