Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Utrata powietrza w kołach? Nie licz na TPMS, licz na siebie!

Utrata powietrza w kołach? Nie licz na TPMS, licz na siebie!

Jedziesz w środku nocy, ciemno, dziury w drodze wypełnione deszczówką, nagle łup! – trafiłeś kołem w większą dziurę. Zerkasz na panel wskaźników – nic się nie dzieje, system kontroli ciśnienia w kołach milczy. Czujesz, że auto jakoś gorzej się prowadzi, słyszysz dziwny hałas, ale jedziesz dalej. Błąd!

DSCF7192Źródło: Auto Świat
  • Kontroluj ciśnienie powietrza w kołach raz w miesiącu lub wtedy, gdy pojawią się objawy usterki
  • Jeśli masz w samochodzie pośredni system TPMS (z przyciskiem "SET"), resetuj go zawsze po dopompowaniu kół
  • Reaguj natychmiast na sygnał układu TPMS o usterce, nawet jeśli często pojawiają się fałszywe alarmy

System TPMS (Tire Pressure Monitoring System – układ kontroli ciśnienia w kołach) wcale nie musi wykorzystywać czujników z radiowymi nadajnikami umieszczonymi w kołach. Czujniki podwyższają koszt produkcji auta i są uciążliwe w eksploatacji, dlatego producenci samochodów coraz częściej decydują się na tańszą wersję układu, która obywa się bez nich. To, że w kole jest za mało powietrza, można przecież ocenić po tym, że zmniejsza się jego średnica, prawda?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji