Turanza All Season 6 Enliten, tak nazywa się nowa całoroczna opona Bridgestone'a. Model został zaprojektowany z wykorzystaniem technologii Enliten i dostępny jest w 20 najpopularniejszych rozmiarach od 16 do 19 cali.
Bezpieczna, lepsza i można ją montować w autach elektrycznych
Jedną z kluczowych zmian jest zastosowanie technologii DriveGuard Run-Flat (RFT). Dzięki niej użytkownicy nowej opony całorocznej Bridgestone'a mogą poruszać się samochodem nawet po przebiciu ogumienia, zachowując kontrolę nad pojazdem. Warunkiem bezpiecznej podróży w tej sytuacji jest ograniczenie prędkości do maksymalnie 80 km/h i pokonanie dystansu nie większego niż 80 km.
Japoński koncern powołując się na testy przeprowadzone przez TÜV SÜD, jeden z niezależnych europejskich instytutów badań motoryzacyjnych, zwraca uwagę na bardzo dobre wyniki nowej opony podczas testu hamowania na mokrej nawierzchni i wysoką skuteczność hamowania zarówno na śniegu, jak i na suchej nawierzchni. Atutem modelu Turanza All Season 6 Enliten mają być również duże możliwości w zakresie przyczepności, hamowania, pokonywania zakrętów i prowadzenia na śniegu, a także o 20 proc. lepsze przebiegi w porównaniu z poprzednikiem.
- Przeczytaj także: Szok na rynku nowych aut w Polsce. MG popularniejsze od Opla, dominacja Toyoty słabnie, a co czwarte auto jest premium
Wprowadzając nową oponę RFT Bridgestone chce dotrzeć do użytkowników samochodów przystosowanych do opon typu run-flat, w tym również pojazdów elektrycznych. Bridgestone przypomina, że obecnie opony DriveGuard nie są dostępne dla vanów i można z nich korzystać wyłącznie w samochodach wyposażonych w system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).