To właśnie turyńska firma Italdesign, której sławny stylista jest współzałożycielem, pomogła Hyundaiowi odnosić międzynarodowe sukcesy. Historia Lantry, zwanej na części rynków Elantrą, liczy sobie dziesięć lat. W tym czasie powstały dwie generacje modelu, który w programie Hyundaia plasował się pomiędzy Pony (potem Accentem) a Sonatą. W ciągu minionej dekady poznaliśmy jednak więcej "twarzy" Lantry, ponieważ koreański producent regularnie poddawał model face liftingom, które dość istotnie zmieniały jego wygląd. Dlatego do żadnego z nich nie zdążyliśmy się na dobre przyzwyczaić. Trzecia generacja w wersji przeznaczonej na rynek koreański zadebiutowała w kwietniu bieżącego roku.Stylistyka nadwozia nowego modelu podąża tropem, który niespełna rok wcześniej wyznaczył Accent i który w pełni odpowiada dzisiejszym trendom w samochodowym designie. Żegnajcie tak chętnie dawniej stosowane przez projektantów Hyundaia obłe krągłości, teraz w modzie są przejrzyste podziały płaszczyzn. Znaczą je przetłoczenia, sięgające od przednich do tylnych lamp, umieszczane na masce i pokrywie bagażnika. Kształty reflektorów, przykrytych kloszami z gładkiego szkła (również bardzo na czasie) i osłony chłodnicy stanowią umiejętne połączenie łuków i kątów.Czarne listwy na zderzakach i drzwiach chronią blachy przed drobnymi stłuczkami. Wąskie tylne słupki i duże powierzchnie szyb zapowiadają dobrą widoczność.Dotychczas Lantra produkowana była w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi. W Turynie pokazano kolejne wydanie klasycznej czterodrzwiowej limuzyny i nowość w programie: pięciodrzwiowego hatchbacka z obszerną, wysoko unoszoną klapą bagażnika. Mieści się za nią, podobnie jak pod tylną pokrywą w limuzynie, 415-litrowy ładunek (dotychczas 393 l). Po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy pojemność bagażnika hatchbacka wzrasta do 1400 l. Ten wariant nadwoziowy Hyundai traktuje przede wszystkim jako wielozadaniowy pojazd rodzinny. Na razie, dopóki nie pojawi się van, który najprawdopodobniej zastąpi wariant kombi.W stosunku do poprzedniczki nowa Lantra ma większe także inne wymiary. Nadwozie obu wersji zostało wydłużone o prawie 5 cm - do 4495 mm. Rozstaw osi urósł o 6 cm - do 2610 mm, co plasuje Hyundaia pomiędzy Daewoo Nubirą (2570 mm) a Oplem Vectrą (2637 mm). Długość jest taka sama jak Vectry.Powiększony rozstaw osi, większa szerokość (+18 mm) i wysokość (+32 mm) pozwoliły na urządzenie obszerniejszego niż dotychczas wnętrza. Zwłaszcza pasażerom podróżującym z tyłu przybyło miejsca na nogi i nad głową. Schowki i kieszenie pozwolą utrzymać porządek. Stylistyka, dobór materiałów i ergonomia wnętrza z powodzeniem zaspokoją wymagania przeciętnego Europejczyka.Lantra oferowana będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych: GL i GLS. Przednie fotele o nowej konstrukcji, zapewniającej dodatkowe podparcie lędźwiowej części kręgosłupa, należą do standardu bogatszej wersji GLS, podobnie jak niebieskie podświetlenie wskaźników nowej deski rozdzielczej w stylu high-tech. W wyposażeniu seryjnym tej wersji znajduje się także komplet elektrycznie sterowanych szyb (w GL tylko przednie) i elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz komputer pokładowy i zamek centralny. Klimatyzacja oferowana jest za dopłatą: w GL manualna, w GLS automatyczna, zaopatrzona dodatkowo w układ kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu. Komfortowi podróżowania sprzyja obniżenie poziomu wibracji i hałasu.Bezpieczeństwo bierne zwiększają pasy z napinaczami, cztery poduszki powietrzne (dwie czołowe w standardzie i dwie boczne w opcji) oraz dodatkowe wzmocnienia konstrukcji nadwozia i podwozia. Poprawie bezpieczeństwa czynnego sprzyja nowy układ hamulcowy. Z przodu instalowane są wentylowane tarcze, z tyłu tarcze lub bębny. ABS z układem podziału siły hamowania oferowany jest w opcji - razem z hamulcami tarczowymi na tylnych kołach. Dopłaty wymaga w obu wersjach także system kontroli trakcji. W stosunku do poprzedniego modelu zawieszenie zostało zmodyfikowane. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu - oś czterowahaczową. Amortyzatory gazowe i stabilizatory z przodu i z tyłu sprzyjają poprawie właściwości jezdnych. Podstawową wersję Lantry napędza 16-zaworowy silnik benzynowy 1.6 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy cylindrów, nieco mniejszy i słabszy od poprzednika, zapewniający jednak wg zapewnień producenta lepsze osiągi, zużywający mniej paliwa i emitujący mniej szkodliwych spalin. Alternatywę stanowi znany i nieco poprawiony silnik 2.0 (por. tabela na dole). Nabywcy Lantry mają do wyboru pięciobiegową przekładnię manualną lub płynnie działający, sterowany elektronicznie czterostopniowy automat.Przedstawiciele Hyundaia w Polsce planują polską prezentację modelu na jesień. Wkrótce potem nowa Lantra pojawić ma się na naszym rynku.
Trzecia odsłona
Na miejsce premiery nowego modelu Hyundai wybrał salon samochodowy w Turynie, który odbył się w tym roku w dniach 10-18 czerwca. Tu 26 lat wcześniej zadebiutował pierwszy Pony, zaprojektowany przez późniejszego guru w świecie wzornictwa - Giorgetto Giugiaro.