Logo
UżywaneAlfa Romeo 147 GTA, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra, Opel Astra GTC, Renault Megane Sport i Volkswagen Golf V GTI - Kompaktowi sportowcy z drugiej ręki

Alfa Romeo 147 GTA, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra, Opel Astra GTC, Renault Megane Sport i Volkswagen Golf V GTI - Kompaktowi sportowcy z drugiej ręki

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Każdy chłopiec chce kiedyś mieć sportowy samochód. A jeśli nie każdy, to... prawie każdy. Niestety, w większości przypadków rzeczywistość okazuje się brutalna – zamiast wybierać między Porsche a Ferrari, zwyczajni chłopcy muszą zadowolić się czymś dużo tańszym. Dobrze, że „tańsze” nie oznacza w tym przypadku „kiepskie”, bo Volkswagen Golf GTI z pewnością na takie miano nie zasługuje. Co więcej – dziś to już auto niemal kultowe, a przecież pierwotnie miało być tylko namiastką samochodu sportowego dla mniej zamożnych! Z perspektywy lat możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że wprowadzenie na rynek usportowionej wersji Golfa było strzałem w dziesiątkę. Okazało się bowiem, że jest ogromne zapotrzebowanie na auta niedrogie, przynoszące mnóstwo frajdy z jazdy – nadające się zarówno na tor, jak i do codziennej eksploatacji.

Alfa Romeo 147 GTA, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra, Opel Astra GTC, Renault Megane Sport i Volkswagen Golf V GTI - Kompaktowi sportowcy z drugiej ręki
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Alfa Romeo 147 GTA, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra, Opel Astra GTC, Renault Megane Sport i Volkswagen Golf V GTI - Kompaktowi sportowcy z drugiej ręki

Niestety, o ile Golf I GTI był autem świetnym i zjawiskowym, o tyle kolejne wersje usportowionego kompaktu z Wolfsburga zagubiły gdzieś niepowtarzalnego ducha „jedynki”. Volkswagenowi w pełni udało się odświeżyć legendę pierwowzoru dopiero pod koniec 2004 r. W przeciwieństwie do II, III i IV generacji Golf V GTI okazał się „sportowcem” w pełnym tego słowa znaczeniu.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy: