Spotkamy więc skutery sportowe, górskie, turystyczne i użytkowe. Zasadnicza ich konstrukcja będzie podobna, ale różnice wystąpią w wielkości, liczbie miejsc, szybkości i sile uciągu. W Polsce najbardziej popularne są skutery sportowe i turystyczne wykorzystywane do rekreacji. Jednym z dość popularnych jest model Panther 370 produkowany przez amerykańską firmę Arctic Cat. To przykład pojazdu o przeznaczeniu turystycznym, na którym w komfortowych warunkach podróżują dwie osoby. Chodzi oczywiście o ilość miejsca na kanapie, gdyż o innych luksusach nie ma mowy. Osoby podróżujące skuterem śnieżnym muszą same zadbać o swój komfort głównie przez odpowiedni dobór odzieży pozwalający cieszyć się jazdą, zamiast trząść się z zimna. Z "luksusów" można liczyć jedynie na podgrzewane manetki.Panther jak większość skuterów śnieżnych jest bardzo prosty w obsłudze. Nie ma akumulatora, więc rozruch następuje jak w kosiarce do trawy, przez pociągnięcie linki. Układ napędowy jest w pełni zautomatyzowany i aby ruszyć, wystarczy kciukiem prawej dłoni zwiększyć obroty silnika.Jazda skuterem to szczególne doznanie Każdy, kto jeździł zwykłym skuterem, odnajdzie się tu błyskawicznie, a i nowicjusze szybko nauczą się obsługi ograniczającej się do używania gazu i hamulca. Jednak poruszanie się w terenie, zwłaszcza dynamiczniejsze, wymaga już większej wprawy polegającej na odpowiednim balansowaniu ciałem. Na płaskiej powierzchni Panther 370 potrafi rozwinąć prędkość 100 km/h, a najlepsze skutery sportowe osiągają prawie 200 km/h. Eksploatacja nie jest kłopotliwa. Skuter ma dwusuwowy, chłodzony powietrzem silnik Suzuki o mocy 38 KM, który ze względu na prostą konstrukcję ulega awariom niezwykle rzadko. Wymaga tylko od czasu do czasu uzupełniania oleju w dozowniku. Pozostałe mechanizmy są równie proste i bezawaryjne. Najmniejszą trwałością odznacza się pasek napędowyw przekładni bezstopniowej, który może wymagać wymiany już po jednym sezonie. Kupując używany skuter, trzeba zwrócić przede wszystkim uwagę na stan gąsienicy, która jest najdroższym elementem eksploatacyjnym (od 1900 do 3500 tys. zł). Często zużyte mogą być wymienne ranty przednich płóz, ale nie są one kosztowne. Stan silnika trzeba oceniać po jego ogólnym wyglądzie, kulturze pracy i tym, czy sprawnie zapala - jedno lub dwa pociągnięcia linki rozruchowej powinny wystarczyć do uruchomienia.zdaniem fachowca- Panther jest skuterem prostym w obsłudze i serwisie, właściwie nie ma się tu co psuć. Jest idealnym pojazdem dla początkujących, którzy chcą jeździć turystycznie. Pomimo małej pojemności silnika i niewielkiej mocy skuter jest duży i komfortowy. Jazda nim sprawi dużo przyjemności, a eksploatacja będzie bezproblemowa.PawełMaślankaserwis autoryzowanyArctic CatNASZ WERDYKTSkuter śnieżny tej klasy co Panther jest optymalną propozycją dla osób, które nie miały wcześniej nic wspólnego z takimi pojazdami, jak również dla bardziej doświadczonych myślących głównie o turystyce. Jego podstawową zaletą jest prosta i bezawaryjna konstrukcja pozwalająca wykonać większość ewentualnych napraw samemu. To istotna zaleta, bo ilość punktów serwisowych jest niewielka i znajdują się tylko na południu Polski, a przecież niesamowitą przyjemność z jazdy można czerpać wszędzie tam, gdzie jest śnieg, nie tylko w górach.
Arctic Cat Panther 370 - Niestraszne zaspy
Pozornie wszystkie skutery śnieżne wyglądają tak samo, ale to tylko złudzenie laika. Różnią się one między sobą dość znacząco w zależności od przeznaczenia.