Przejrzysta, absolutnie nienaganna pod względem ergonomii deska rozdzielcza zupełnie nie wygląda na swoje lata - trudno uwierzyć, że zaprojektowano ją ponad 10 lat temu (a w sześcioletniej historii tego modelu raz tylko przeszła bardzo delikatny lifting). Na desce znajdziemy wszystkie potrzebne wskaźniki, a urządzenia obsługuje się intuicyjnie, bez zastanowienia, a tym bardziej przyzwyczajania się do nietypowych rozwiązań. Bez trudu też znajdziemy właściwą pozycję za kierownicą, dzięki szerokiej regulacji wysokości fotela i pochylenia siedziska. Fotele przednie są obszerne i wygodne, kierowca ma dodatkowo możliwość regulacji podparcia kręgosłupa na odcinku lędźwiowym. Można więc bez obaw planować nawet bardzo długie podróże. Z tyłu również nie jest ciasno, ale komfort jazdy nie będzie już tak wysoki. Rosłym osobom może nieco brakować miejsca na nogi (szczególnie gdy przednie fotele są mocno odsunięte do tyłu). Niektórych będzie też irytować dość stromo ustawione oparcie tylnej kanapy, którą wyprofilowano w sposób zdecydowanie preferujący przewożenie dwójki, a nie trójki pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi 440 l. Nie powala to na kolana, ale z pewnością wystarczy do spakowania się w podróż służbową (wielbiciele rodzinnych wyjazdów urlopowych niech lepiej szukają wersji Avant, czyli kombi, która nadaje się do tego celu o wiele lepiej). Dobrze dostępna przestrzeń bagażowa ma przy tym regularne kształty, wysoko ocenić też trzeba ładowność (550 kg). Na uznanie zasługuje jakość montażu oraz plastików i materiałów wykończeniowych. W zadbanych autach mimo upływu lat nie słychać trzasków, a tapicerka wygląda nienagannie. W rezultacie mimo umiarkowanych rozmiarów w Audi A4 można czuć się jak w aucie klasy wyższej.
Mocnym atutem opisywanej wersji Audi A4 jest silnik 1.9 TDI
Silnik pracujący we wprowadzanej w latach 90. do powszechnego użytku technice bezpośredniego wtrysku paliwa (wtrysk do komory spalania, ale nie Common Rail). Nie jest to motor dla "ścigantów", ale w normalnych warunkach spisuje się znakomicie dzięki świetnej elastyczności (przerwa "dla turbiny" jest prawie niewyczuwalna). Nawet na wysokich obrotach pracuje z nietypową dla diesli swobodą (co odróżnia go od większości konkurentów z lat 90.), choć z drugiej strony konieczność przekraczania 3000 obr./min pojawia się bardzo rzadko. I chyba właśnie dzięki temu normą będzie spalanie na poziomie 6 l na 100 km, a spokojni kierowcy mogą uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.
Podsumowując - z 90-konnym silnikiem 1.9 TDI Audi A4 jest na pewno najlepszym wyborem dla dużo jeżdżących, bowiem zapewnia komfort i wygodę, nie zmuszając jednocześnie do typowych dla aut tej klasy, sporych wydatków na paliwo. Układ jezdny samochodu projektowano tak, by sprostał wymaganiom stawianym przez 6-cylindrowe jednostki benzynowe. W tej sytuacji nie dziwi, że w wersji z 90-konnym dieslem ma ogromny zapas bezpieczeństwa i trzeba wiele starań, by wytrącić je z równowagi.
Precyzyjnie pracuje układ kierowniczy, odpowiednio skuteczne są również hamulce
Konstrukcję należy ocenić dobrze także z punktu widzenia trwałości i niezawodności - pod tym względem Audi A4 przewyższa większość klasowych konkurentów, choć początki nie były łatwe. W pierwszych latach po uruchomieniu produkcji często krytykowano je za drobne, ale uciążliwe przypadłości, na przykład awarie immobilisera czy elektrycznych podnośników szyb. Później sytuacja poprawiła się i model jest teraz dobrze oceniany przez mechaników i użytkowników. W szczególności trwały jest zespół napędowy, a wycieki oleju zdarzają się dopiero przy dużych przebiegach. W naszych warunkach najczęstszych napraw wymaga zawieszenie samochodu. Wymiana łączników stabilizatora nie jest jeszcze wydatkiem bardzo wielkim, ale kompleksowa naprawa czterowahaczowego zawieszenia przedniego może już kosztować ponad 2 tys. zł. Przed zakupem auta używanego warto więc skontrolować stan elementów podwozia i żądać stosownych upustów. Inne usterki zdarzają się stosunkowo rzadko, ale wydatki na części bywają wysokie. Można je ograniczyć, stosując łatwo dostępne zamienniki. Koszty eksploatacji da się wtedy utrzymać na umiarkowanym, zważywszy na klasę auta, poziomie.