Logo
UżywaneBMW Z4: Roadster bliski ideału?

BMW Z4: Roadster bliski ideału?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

James Bond miał pecha. Dlaczego? Nie jeździł BMW Z4! Owszem, poprzednik (Z3 wystąpiło w filmie „Golden Eye”) był ciekawym autem, ale BMW Z4 jest po prostu lepsze! Lepsze, czyli: bardziej dopracowane, ładniejsze, szybsze, a przede wszystkim mniej awaryjne. To dobra wiadomość dla osób szukających atrakcyjnego i świetnie jeżdżącego roadstera. Warto podkreślić, że jak na tę klasę aut utrzymanie Z4 nie powinno być przesadnie drogie. Oryginalne części nie są co prawda tanie, ale ASO nie trzeba często odwiedzać.Zarówno BMW Z3, jak i BMW Z4 były produkowane w USA. O ile w przypadku pierwszego z tych aut Amerykanie mieli pewne problemy z jakością wykończenia, o tyle Z4 jest samochodem wykonanym znacznie lepiej. Oczywiście, do perfekcji nieco jeszcze brakuje (produkcję najnowszej wersji przeniesiono do Niemiec), ale problemy, które trapiły kierowców Z3, w omawianym modelu raczej nie występują.

BMW Z4: Roadster bliski ideału?
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
BMW Z4: Roadster bliski ideału?

BMW Z4 zostało bowiem wzorowo zabezpieczone przed korozją, a układ przeniesienia napędu nie sprawia żadnych kłopotów.Z3 zbudowano bezpośrednio na płycie podłogowej serii 3 Compact (E36), Z4 jest natomiast zupełnie nową konstrukcją. Na szczęście wiele elementów zawieszenia (m.in. wahacze poprzeczne) są współzamienne z serią 3 (E46). To oraz możliwość wymiany samych tulei (cena ok. 400 zł) pozwala znacznie obniżyć koszty serwisowania.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: