Najmniejszy model Citroena występował w kilku usportowionych wersjach. Do 1991 roku najmocniejszą odmianą był AX Sport. Silnik 1.3 z dwoma poziomymi gaźnikami zapewniał żwawe 95 KM. Taką samą mocą dysponował AX GTi (oferowany od 1991 roku), ale ten miał silnik 1.4 z wielopunktowym wtryskiem.

Jednym z popularniejszych wariantów jest GT

Moc nie jest oszałamiająca, ale dzięki niskiej masie własnej (730 kg) osiągi są całkiem imponujące. Podstawowa odmiana silnika o pojemności 1360 ccm rozwija moc 75 KM. GT uzbrojono w zmieniony układ zasilania i zapłonowy, przez co moc podskoczyła o 10 KM.

GT otrzymać też można w wersji z jednopunktowym wtryskiem paliwa i katalizatorem (80 KM). Jednostka napędowa AX GT nie pozbawiona jest zalet. Ośmiozaworowy rozrząd zapewnia niezłą elastyczność. Maksymalny moment obrotowy (116 Nm) rozwijany jest dopiero przy 4000, natomiast moc przy 6400 obr./min, ale auto jest żwawe w zasadzie już na niskich obrotach.

Nie najwyższe wysilenie skutkuje też odpowiednią trwałością jednostki napędowej. Trapiona jest ona najczęściej wyciekami oleju i niewielkimi awariami.

Inaczej ma się sprawa z usterkami układu napędowego

Intensywna eksploatacja spowoduje skrócenie żywotności sprzęgła czy np. przegubów. Zawieszenie samochodu jest rozwiązaniem znanym z "cywilnych" AX. W tylnej osi odnaleźć tam można sporą ilość drążków skrętnych uzupełnioną stabilizatorem. Własności jezdne w zupełności odpowiadają możliwościom dynamicznym silnika. Istotną zaletą jest łatwość zdobycia części zamiennych.

Silnik, karoseria, zawieszenie - wiele elementów można dopasować z podstawowych wersji, zamówić też można wszystko do modelu GT

Ceny są w miarę przyzwoite.

Citroen zdecydował się na niewielkie ingerencje w nadwoziu samochodu. Z zewnątrz auto poznać można po kilku dyskretnych spoilerach. Lepiej jest we wnętrzu. Nieco ładniejsza tapicerka, wygodne fotele z dobrym trzymaniem, rozbudowana ilość wskaźników i kontrolek (z dużym obrotomierzem) - panuje atmosfera jak w sportowym coupé.

Zaletą takich niewielkich modyfikacji jest duża funkcjonalność karoserii. Miejsca jest tyle co w podstawowym aucie. Nawet na tylnej kanapie dwie osoby podróżują w miarę swobodnie. Przestronny i łatwy w użyciu jest też bagażnik (pojemność 270 l, możliwość składania dzielonej na połowę kanapy tylnej). Nie usatysfakcjonowani będą miłośnicy atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego.