Honda Legend z lat 2004-12 to świetna propozycja dla osób szukających trwałej, komfortowej i niedrogiej limuzyny. Ceny aut z początku produkcji zaczynają się od ok. 30 000 zł, a wersji po modernizacji (2009 rok) – nieco ponad 50 000 zł. To uczciwe pieniądze za ten samochód, bo z punktu widzenia trwałości flagowa Honda Legend może uchodzić za wzorzec, co nie oznacza, że do jej zakupu należy podchodzić beztrosko.

Jeśli mielibyśmy wskazać słabe punkty modelu, to w większości dotyczą one przedliftingowej wersji (2004-09; 3.5 V6/295 KM) – zdarza się korozja pod klamkami drzwi, znamy przypadki rozszczelnienia maglownicy, co ok. 100-120 tys. km wybijają się dolne wahacze z przodu (specyfika polskich dróg).

Honda przeprowadziła też akcję przywoławczą na przewód wspomagania. W egzemplarzach po modernizacji (silnik 3.7 V6 – ta sama moc co w 3.5, ale większy moment) powyższe problemy nie występują. Do tego polepszyła się trochę dynamika i nieco spadło spalanie, które ogólnie w tym modelu do najniższych nie należy (średnie 14-15 l/100 km).

Drobne zastrzeżenia mamy też do ilości miejsca w kabinie Hondy Legend i ospale działającej automatycznej skrzyni biegów, choć jej trwałość jest więcej niż zadowalająca. Solidny i efektywny okazuje się też napęd 4x4. Natomiast części w ASO nie są tanie, ale warto je stosować (wysoka trwałość).

Honda Legend - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę

Generalnie Honda Legend IV to solidne auto. Do przebiegu 300-400 tys. km jeździ bez większych kłopotów. Trzeba jednak wiedzieć, że w egzemplarzach z początku produkcji pojawiała się rdza pod klamkami drzwi, zdarzają się też luzy w maglownicy i przednim zawieszeniu.

Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość, ale przetarcia występują np. na podłokietniku. Elektryka, silniki i układ 4x4 są bezawaryjne. Także „automat” jest trwały, choć po większych przebiegach niekiedy trzeba coś wymienić, np. zawory sterujące zmianą przełożeń.

Honda Legend - ceny części*

Filtr powietrza od 62 zł
Filtr oleju od 18 zł
Klocki hamul. (przód) od 194 zł
Tarcze hamul. (przód) od 640 zł
Napęd rzozrządu (kpl.)** od 1150 zł
Amortyzatory przednie (kpl.) od 648 zł
Cewka zapłonowa od 280 zł
Błotnik przedni ok. 800 zł***

*ceny dotyczą nieoryginalnych części do Hondy Legend 3.5/295 KM dostępnych poza ASO; **z pompą cieczy chłodzącej; ***używany

Honda Legend - serwis*

Olej silnikowy co 15 tys. km/rok
Filtr powietrza co 45 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km
Płyn hamulcowy co 3 lata
Płyn chłodzący** co 100 tys. km/5 lat
Świece zapłonowe co 120 tys. km
Olej w skrzyni biegów*** co 75 tys. km/5 lat
Napęd rozrządu co 120 tys. km

*interwały przeglądowe dla wersji 3.5 V6; regulację zaworów co 45 tys. km; **pierwsza wymiana po 200 tys. km lub 10 latach; ***pierwsza wymiana po 120 tys. km lub 8 latach

Honda Legend - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory benz./V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 3471
Moc maks. (KM/obr./min) 295/6200
Maks. mom. (Nm/obr./min) 350/5000
Skrzynia biegów/napęd aut. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 73
Masa wł./ładowność (kg) od 1864/446
Rozstaw osi (mm) 2800
Wym. (dł./szer./wys.; mm) 4957/1847/1452
Przysp. 0-100 km/h (s) 7,3
Prędkość maks.(km/h) 250
Śr. spalanie (wg EU; l/100 km) 11,9

Honda Legend - nasza opinia

Honda Legend to udane i solidne Auto! Polecam odmianę po modernizacji z silnikiem 3.7, gdyż jest pozbawiona kilku problemów poprzednika, a do tego nieco mniej pali od wersji 3.5. Odejmuję gwiazdkę za kilka wad użytkowych.