Honda Legend z lat 2004-12 to świetna propozycja dla osób szukających trwałej, komfortowej i niedrogiej limuzyny. Ceny aut z początku produkcji zaczynają się od ok. 30 000 zł, a wersji po modernizacji (2009 rok) – nieco ponad 50 000 zł. To uczciwe pieniądze za ten samochód, bo z punktu widzenia trwałości flagowa Honda Legend może uchodzić za wzorzec, co nie oznacza, że do jej zakupu należy podchodzić beztrosko.
Jeśli mielibyśmy wskazać słabe punkty modelu, to w większości dotyczą one przedliftingowej wersji (2004-09; 3.5 V6/295 KM) – zdarza się korozja pod klamkami drzwi, znamy przypadki rozszczelnienia maglownicy, co ok. 100-120 tys. km wybijają się dolne wahacze z przodu (specyfika polskich dróg).
Honda przeprowadziła też akcję przywoławczą na przewód wspomagania. W egzemplarzach po modernizacji (silnik 3.7 V6 – ta sama moc co w 3.5, ale większy moment) powyższe problemy nie występują. Do tego polepszyła się trochę dynamika i nieco spadło spalanie, które ogólnie w tym modelu do najniższych nie należy (średnie 14-15 l/100 km).
Drobne zastrzeżenia mamy też do ilości miejsca w kabinie Hondy Legend i ospale działającej automatycznej skrzyni biegów, choć jej trwałość jest więcej niż zadowalająca. Solidny i efektywny okazuje się też napęd 4x4. Natomiast części w ASO nie są tanie, ale warto je stosować (wysoka trwałość).
Honda Legend - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę
Generalnie Honda Legend IV to solidne auto. Do przebiegu 300-400 tys. km jeździ bez większych kłopotów. Trzeba jednak wiedzieć, że w egzemplarzach z początku produkcji pojawiała się rdza pod klamkami drzwi, zdarzają się też luzy w maglownicy i przednim zawieszeniu.
Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość, ale przetarcia występują np. na podłokietniku. Elektryka, silniki i układ 4x4 są bezawaryjne. Także „automat” jest trwały, choć po większych przebiegach niekiedy trzeba coś wymienić, np. zawory sterujące zmianą przełożeń.
Honda Legend - ceny części*
Filtr powietrza | od 62 zł |
Filtr oleju | od 18 zł |
Klocki hamul. (przód) | od 194 zł |
Tarcze hamul. (przód) | od 640 zł |
Napęd rzozrządu (kpl.)** | od 1150 zł |
Amortyzatory przednie (kpl.) | od 648 zł |
Cewka zapłonowa | od 280 zł |
Błotnik przedni | ok. 800 zł*** |
*ceny dotyczą nieoryginalnych części do Hondy Legend 3.5/295 KM dostępnych poza ASO; **z pompą cieczy chłodzącej; ***używany
Honda Legend - serwis*
Olej silnikowy | co 15 tys. km/rok |
Filtr powietrza | co 45 tys. km |
Filtr przeciwpyłkowy | co 30 tys. km |
Płyn hamulcowy | co 3 lata |
Płyn chłodzący** | co 100 tys. km/5 lat |
Świece zapłonowe | co 120 tys. km |
Olej w skrzyni biegów*** | co 75 tys. km/5 lat |
Napęd rozrządu | co 120 tys. km |
*interwały przeglądowe dla wersji 3.5 V6; regulację zaworów co 45 tys. km; **pierwsza wymiana po 200 tys. km lub 10 latach; ***pierwsza wymiana po 120 tys. km lub 8 latach
Honda Legend - dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory | benz./V6/24 |
Pojemność skokowa (cm3) | 3471 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 295/6200 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 350/5000 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 5/4x4 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 73 |
Masa wł./ładowność (kg) | od 1864/446 |
Rozstaw osi (mm) | 2800 |
Wym. (dł./szer./wys.; mm) | 4957/1847/1452 |
Przysp. 0-100 km/h (s) | 7,3 |
Prędkość maks.(km/h) | 250 |
Śr. spalanie (wg EU; l/100 km) | 11,9 |
Honda Legend - nasza opinia
Honda Legend to udane i solidne Auto! Polecam odmianę po modernizacji z silnikiem 3.7, gdyż jest pozbawiona kilku problemów poprzednika, a do tego nieco mniej pali od wersji 3.5. Odejmuję gwiazdkę za kilka wad użytkowych.
Galeria zdjęć
W egzemplarzach po modernizacji (silnik 3.7 V6 – ta sama moc co w 3.5, ale większy moment) powyższe problemy nie występują.
Generalnie Legend IV to solidne auto. Do przebiegu 300-400 tys. km jeździ bez większych kłopotów. Trzeba jednak wiedzieć, że w egzemplarzach z początku produkcji pojawiała się rdza pod klamkami drzwi, zdarzają się też luzy w maglownicy i przednim zawieszeniu. Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość, ale przetarcia występują np. na podłokietniku. Elektryka, silniki i układ 4x4 są bezawaryjne. Także „automat” jest trwały, choć po większych przebiegach niekiedy trzeba coś wymienić, np. zawory sterujące zmianą przełożeń.
Rozbudowany układ napędowy (4x4) nieznacznie zmniejszył pojemność bagażnika (452 l).
Gdyby ocenić tylko trwałość, Legend otrzymałby szóstkę! To naprawdę solidny wóz, ale nie jest wolny od wad użytkowych, np. nie pali mało, ma ospały „automat” i niezbyt dużą kabinę.
W bogatszych wersjach są systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo.
Pojawia się pod klamkami drzwi – dotyczy Legendów sprzed modernizacji.
Ospały, ale trwały. Najczęściej pierwsze kłopoty pojawiają się po 300 tys. km.
Ztułu jest mało miejsca nad głową!
Honda Legend to udane i solidne Auto! Polecam odmianę po modernizacji z silnikiem 3.7, gdyż jest pozbawiona kilku problemów poprzednika, a do tego nieco mniej pali od wersji 3.5. Odejmuję gwiazdkę za kilka wad użytkowych.
Można liczyć na bardzo dobrą jakość materiałów, bogate wyposażenie, a także świetną ergonomię.