Auto Świat Używane Co warto kupić Używana Honda Legend - solidny wóz, choć sporo pali

Używana Honda Legend - solidny wóz, choć sporo pali

Gdyby ocenić tylko trwałość, Honda Legend otrzymałaby szóstkę! To naprawdę solidny wóz, ale nie jest wolny od wad użytkowych, np. nie pali mało, ma ospały „automat” i niezbyt dużą kabinę

Używana Honda Legend - solidny wóz, choć sporo pali
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / Archiwum
Używana Honda Legend - solidny wóz, choć sporo pali

Honda Legend z lat 2004-12 to świetna propozycja dla osób szukających trwałej, komfortowej i niedrogiej limuzyny. Ceny aut z początku produkcji zaczynają się od ok. 30 000 zł, a wersji po modernizacji (2009 rok) – nieco ponad 50 000 zł. To uczciwe pieniądze za ten samochód, bo z punktu widzenia trwałości flagowa Honda Legend może uchodzić za wzorzec, co nie oznacza, że do jej zakupu należy podchodzić beztrosko.

Jeśli mielibyśmy wskazać słabe punkty modelu, to w większości dotyczą one przedliftingowej wersji (2004-09; 3.5 V6/295 KM) – zdarza się korozja pod klamkami drzwi, znamy przypadki rozszczelnienia maglownicy, co ok. 100-120 tys. km wybijają się dolne wahacze z przodu (specyfika polskich dróg).

Honda przeprowadziła też akcję przywoławczą na przewód wspomagania. W egzemplarzach po modernizacji (silnik 3.7 V6 – ta sama moc co w 3.5, ale większy moment) powyższe problemy nie występują. Do tego polepszyła się trochę dynamika i nieco spadło spalanie, które ogólnie w tym modelu do najniższych nie należy (średnie 14-15 l/100 km).

Drobne zastrzeżenia mamy też do ilości miejsca w kabinie Hondy Legend i ospale działającej automatycznej skrzyni biegów, choć jej trwałość jest więcej niż zadowalająca. Solidny i efektywny okazuje się też napęd 4x4. Natomiast części w ASO nie są tanie, ale warto je stosować (wysoka trwałość).

Honda Legend - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę

Generalnie Honda Legend IV to solidne auto. Do przebiegu 300-400 tys. km jeździ bez większych kłopotów. Trzeba jednak wiedzieć, że w egzemplarzach z początku produkcji pojawiała się rdza pod klamkami drzwi, zdarzają się też luzy w maglownicy i przednim zawieszeniu.

Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość, ale przetarcia występują np. na podłokietniku. Elektryka, silniki i układ 4x4 są bezawaryjne. Także „automat” jest trwały, choć po większych przebiegach niekiedy trzeba coś wymienić, np. zawory sterujące zmianą przełożeń.

Honda Legend - ceny części*

Filtr powietrzaod 62 zł
Filtr olejuod 18 zł
Klocki hamul. (przód)od 194 zł
Tarcze hamul. (przód)od 640 zł
Napęd rzozrządu (kpl.)**od 1150 zł
Amortyzatory przednie (kpl.)od 648 zł
Cewka zapłonowaod 280 zł
Błotnik przedniok. 800 zł***

*ceny dotyczą nieoryginalnych części do Hondy Legend 3.5/295 KM dostępnych poza ASO; **z pompą cieczy chłodzącej; ***używany

Honda Legend - serwis*

Olej silnikowyco 15 tys. km/rok
Filtr powietrzaco 45 tys. km
Filtr przeciwpyłkowyco 30 tys. km
Płyn hamulcowyco 3 lata
Płyn chłodzący**co 100 tys. km/5 lat
Świece zapłonoweco 120 tys. km
Olej w skrzyni biegów***co 75 tys. km/5 lat
Napęd rozrząduco 120 tys. km

*interwały przeglądowe dla wersji 3.5 V6; regulację zaworów co 45 tys. km; **pierwsza wymiana po 200 tys. km lub 10 latach; ***pierwsza wymiana po 120 tys. km lub 8 latach

Honda Legend - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zaworybenz./V6/24
Pojemność skokowa (cm3)3471
Moc maks. (KM/obr./min)295/6200
Maks. mom. (Nm/obr./min)350/5000
Skrzynia biegów/napędaut. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l)73
Masa wł./ładowność (kg)od 1864/446
Rozstaw osi (mm)2800
Wym. (dł./szer./wys.; mm)4957/1847/1452
Przysp. 0-100 km/h (s)7,3
Prędkość maks.(km/h)250
Śr. spalanie (wg EU; l/100 km)11,9

Honda Legend - nasza opinia

Honda Legend to udane i solidne Auto! Polecam odmianę po modernizacji z silnikiem 3.7, gdyż jest pozbawiona kilku problemów poprzednika, a do tego nieco mniej pali od wersji 3.5. Odejmuję gwiazdkę za kilka wad użytkowych.