Nic dziwnego, bo to prosty konstrukcyjnie, a przy tym dość wygodny i przemyślany samochód miejski. Dostępne dwie wersje nadwoziowe (3d i 5d) – obie mają taki sam, czyli całkiem niezły bagażnik (275 l), ale w 3d nieco utrudnione okazuje się zajmowanie miejsc z tyłu. Jeśli więc planujesz wozić fotelik/nosidełko, lepiej rozejrzyj się za Grande w wersji 5d. Największą zaletą włoskiego auta miejskiego są niskie koszty utrzymania – tanie części, niedrogie naprawy.

Mechanika w wielu przypadkach okazuje się solidna (wyjątek to np. diesle z dużymi przebiegami, wersje ze skrzynią M32), pewnych problemów może przysporzyć układ elektryczny oraz osprzęt silników (np. cewki, alternator). Polecamy głównie benzynowe odmiany 1.4/77, 1.4/95 i 1.4 T-jet/120 KM. Wersja 1.2 słabo jedzie, a diesle z dużymi przebiegami mogą już generować spore koszty.

Polecane silniki: 1.4, 1.4 16V, 1.4 T-jet

Plusy

Dobra relacja cena/wiek, duża podaż aut z polskich salonów, tanie naprawy i niedrogie części zamienne.

Minusy

Drobne problemy z korozją (np. tylna klapa) i działaniem wyposażenia, kłopoty z układem elektrycznym.

Dane techniczne 1.2 1.4 1.3 M-jet
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/8 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  OHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1242 1368 1248
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 48/65/5500 55/77/6000 55/75/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 102/3000 115/3000 190/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 155 165 165
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 14,5 13,2 13,6
Spalanie (l/100 km)** 7,9/5,1/6,1 7,5/5,0/5,9 6,2/3,5/4,5

Nasza ocena: 4-