Model kusi dużym, wygodnym i często bogato wyposażonym wnętrzem. Duże są też bagażniki – w sedanie poj. 550 l, w liftbacku 540-1460 l i w kombi 554-1745 l. Do tego można liczyć na korzystny stosunek ceny do wieku. Na rynku dominują Mondeo z turbodieslem pod maską.

Spośród nich polecamy 2-litrówkę (trwała, oszczędna i tania w naprawach), a radzimy wyeliminować zbyt słabą wersję 1.6 TDCi (choć to udany silnik), a także borykające się z kilkoma problemami fordowskie 1.8 TDCi. Jeszcze bardziej przyjemny podczas jazdy jest motor 2.2 TDCi, ale pali już wyraźnie więcej od 2-litrówki, jest też droższy w serwisie i naprawach. Spośród silników benzynowych godne uwagi są wersje 2.0/145 KM i 2.5.

Polecane silniki: 2.0, 2.5T, 2.0 i 2.2 TDCi

Plusy

Duże wnętrze i bagażnik, udane dwulitrowe diesle, rozsądne ceny części, podaż na rynku.

Minusy

Bardzo dużo mocno wyeksploatowanych aut po firmach, problematyczny diesel 1.8 TDCi.

Dane techniczne 2.0 2.5t 2.0 TDCi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R5/20 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1999 2521 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 107/145/6000 162/220/5000 103/140/3750
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 185/4500 320/1500 320/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 210 245 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,9 7,5 9,5
Spalanie (l/100 km)** 11,1/6,0/7,9 13,6/6,8/9,3 6,4/4,6/5,3

Nasza ocena: 4