Model kusi dużym, wygodnym i często bogato wyposażonym wnętrzem. Duże są też bagażniki – w sedanie poj. 550 l, w liftbacku 540-1460 l i w kombi 554-1745 l. Do tego można liczyć na korzystny stosunek ceny do wieku. Na rynku dominują Mondeo z turbodieslem pod maską.
Spośród nich polecamy 2-litrówkę (trwała, oszczędna i tania w naprawach), a radzimy wyeliminować zbyt słabą wersję 1.6 TDCi (choć to udany silnik), a także borykające się z kilkoma problemami fordowskie 1.8 TDCi. Jeszcze bardziej przyjemny podczas jazdy jest motor 2.2 TDCi, ale pali już wyraźnie więcej od 2-litrówki, jest też droższy w serwisie i naprawach. Spośród silników benzynowych godne uwagi są wersje 2.0/145 KM i 2.5.
Polecane silniki: 2.0, 2.5T, 2.0 i 2.2 TDCi
Plusy
Duże wnętrze i bagażnik, udane dwulitrowe diesle, rozsądne ceny części, podaż na rynku.
Minusy
Bardzo dużo mocno wyeksploatowanych aut po firmach, problematyczny diesel 1.8 TDCi.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R5/20 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1999 | 2521 | 1997 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 107/145/6000 | 162/220/5000 | 103/140/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 185/4500 | 320/1500 | 320/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 210 | 245 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,9 | 7,5 | 9,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,1/6,0/7,9 | 13,6/6,8/9,3 | 6,4/4,6/5,3 |
Nasza ocena: 4