Pojazd pojawił się na rynku europejskim przed 11 laty i był oferowany w Polsce pod marką Daewoo do 2003 r. Do face liftingu (w 1999 r.) Nubira miała trzy wersje nadwoziowe: hatchbacka, sedana i kombi. Po modernizacji w ofercie pozostały sedan i kombi. Szczególnie warta polecenia jest ta ostatnia, którejbagażnik może nie ustanawia rekordów, ale jest pakowny i praktyczny. Poza tymtrudno kupić tej wielkości auto w tak młodym wieku za mniej niż 10 tys. zł, np. już 8 tys. wystarczy na egzemplarz z 2000 r. Tyle samo kosztuje nowy, markowy skuter, którym nie przewieziemy rodziny z wakacyjnym ekwipunkiem. Minus zawysokie spalanie silników benzynowych 1.6 i 2.0. Skazani więc jesteśmy raczej na gaz, ale za taką cenę można trochę dołożyć do obsługi instalacji LPG. Niestety, to niejedyne wydatki związane z napędem.Duże kombi w cenie markowego skuteraPierwszy z grzechów głównych to słabe paski klinowe. Należy je wymieniać co 60 tys. km wraz z pompami wody – koszt ok. 700 zł. Poza tym Nubira miewa problemy z rozrusznikiem (zazwyczaj zawieszają się jego szczotki), cewkami zapłonowymi, pompą paliwową oraz z układem chłodzenia. Niezbyt wytrzymałe są także: łożysko sprzęgła i synchronizatory skrzyń biegów. Do listy kłopotów użytkownicy dodają problemy z przekładniami kierowniczymi, które nie wracająpo skręcie do pozycji jazdy na wprost, co może być dość niebezpieczne (odpowiedzialny jest za to wałek pośredni). W wersjach 2.0, które mają z tyłu hamulce tarczowe, dochodzi także do zacierania się linki ręcznego. Problemów może dostarczyć zamek klapy bagażnika (dotyczy tylko wersji kombi) oraz mechanizm tylnej wycieraczki. Wielu mechaników narzeka również na trwałość elementów przedniego zawieszenia. Często wymieniać trzeba tuleje przednich wahaczy (użytkownicy adaptują tuleje z Audi oraz Forda, co znacznie wydłuża żywotność przedniego zawieszenia). Nietrwałe są także łączniki stabilizatorów.Niby tania, ale można na niej stracićPoza tym dokuczać mogą drobiazgi – raz przestanie działać prędkościomierz i podświetlenie wskaźników, innym razem centralny zamek. Niestety, po zakupie co jakiś czas trzeba w auto zainwestować kilkaset złotych pod warunkiem, że trafimy na auto w niezłym stanie. Zaniedbana Nubira może wymagać większych inwestycji. Na szczęście relatywnie tanie są części zamienne. Pomimo tego niedoinwestowanych pojazdów nie brakuje na rynku wtórnym. Oczywiście jak w przypadku niemal każdego auta nie ma co liczyć na zwrot poniesionych kosztów podczas odsprzedaży, ponieważ notowania rynkowe tego modelu są słabe. W przypadku Nubiry nie ma jednak gwarancji, że uda się ją sprzedać.Zdaniem fachowcaNubira nie jest droga w naprawach, a część z nich wykonać może nawet domorosły mechanik. Silniki dobrze znoszą również najprostsze instalacje gazowe. Poważne awarie występują rzadko, drobne są niestety na porządku dziennym, ale można je tanio usunąć.Szymon Patyra, właściciel Patyra Serwis w LublinieNASZ WERDYKTNubira kombi to tani samochód, ale niepozbawiony wad. Wraz z upływem lat zaczyna się w niej coraz więcej psuć, chociaż wciąż nie ma tragedii. Za autem przemawiają niskie ceny części zamiennych i napraw. Przeciw – wysokie zużycie paliwa i słabe wykończenie wnętrza. W przypadku Daewoo trudno także oczekiwać łatwej odsprzedaży, trzeba więc przemyśleć zakup.
Daewoo Nubira niezawodna i tania
Nubira to następca Espero opartego na Oplu Asconie. W porównaniu ze swoim poprzednikiem jest dużo nowocześniejsza, ma niezłe wyposażenie i lepsze wykonanie.