Skoncentrowano się na dwudrzwiowym sedanie z krótkim rozstawem osi. Liczono, że ten model przywróci niemieckiej firmie sportowy wizerunek, jaki towarzyszył jej w ostatnich latach przed drugą wojną światową. I tak na rynku pojawił się samochód o czystej, geometrycznej formie, z dużymi, przeszklonymi partiami oraz charakterystyczną maską z dwoma punktami reflektorów połączonych poziomymi liniami z centralnymi "nerkami" znanymi z aut BMW od wielu lat. Pojazd był na tyle mały i zwrotny, aby uchodził za nadający się do sportowej jazdy, oraz wystarczająco duży, aby służył jako auto rodzinne. Miał dynamiczny silnik, nowoczesne zawieszenie oraz skuteczne hamulce. Samonośna, stalowa konstrukcja wygodnie mieściła 4 osoby i pozwalała zabrać sporo bagażu. Duże powierzchnie szyb zapewniały znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach.Pierwszym samochodem nowej serii 2 był wypuszczony w marcu 1966 roku model 1600-2. Ta ostatnia liczba odróżniała go od większego sedana 1600, z którego przejął silnik. Rok później podczas salonu we Frankfurcie przedstawiono 1600ti ze 105-konnym silnikiem z 2 dwugardzielowymi gaźnikami Solex. Niedługo później do swego prywatnego pojazdu silnik o pojemności 2 l zainstalował szef sportu BMW Alex von Falkenhausen. To samo zrobił także dyrektor planowania Helmut Werner Bonsch. Stąd już był tylko krok do rozpoczęcia produkcji BMW serii 02 z silnikami 2-litrowymi. W roku 1968 pojawiły się modele 2002 ze 100-konnym silnikiem oraz 2002ti ze 120-konną jednostką z dwoma dwugardzielowymi gaźnikami Solex 40PHH. Otrzymały one powiększone hamulce oraz stabilizatory zawieszenia. Za dopłatą można było zamówić 5-stopniową skrzynię biegów. Niedługo później na rynku pojawił się model 2002 Automatic, niestety z bardzo zawodną skrzynią. W 1971 r. rozpoczęto produkcję najbardziej pożądanej wersji 2002tii. W tym aucie zamiast gaźników zastosowano mechaniczny, wielopunktowy wtrysk paliwaKugelfischer. Dzięki temu udało się osiągnąć moc 130 KM.Popularność zdobywa się za oceanemBMW serii 02 zdobyło ogromną popularność w Stanach Zjednoczonych. Model 1600-2 sprzedawał się tam całkiem nieźle aż do czasu, kiedy w 1968 wprowadzono nowe, ostrzejsze normy dotyczące emisji spalin. Te warunki z powodzeniem spełniały następne wersje, czyli 2002 oraz 2002ti, które stały sie w USA przebojem, a amerykański magazyn "Car and Drive" reklamował je jako najlepszy produkt eksportowy Niemiec od czasów Marleny Dietrich.W roku 1971 do salonów sprzedaży BMW trafił model Touring z kompaktowym nadwoziem i otwieraną do góry dużą, tylną klapą. Dostępny był on w kilku wersjach silnikowych. Jednak ta oferta okazała się za wczesna. Klienci jeszcze wtedy nie potrzebowali takich aut.W sezonie 1974 pojawiła się krótka seria najmocniejszego modelu 2002 Turbo. Ten pierwszy pojazd BMW z turbodoładowaniem powstał wcześniej w odpowiedzi na zapotrzebowanie działu sportu. W roku 1968 Dieter Quester zdobył tytuł mistrza Europy w wyścigach samochodów turystycznych za kierownicą modelu 2002. Rok później też był najlepszy, ale tym razem ścigał się BMW 2002 Turbo. Niestety turbo zakończyło swój żywot podczas pierwszego kryzysu naftowego.Produkcję modeli 02 zakończono w roku 1975. Ich następcą stał się pojazd oznaczony symbolem E21, czyli serii 3.Historia markiZe śmigłem w herbieBMW, czyli Bayerische Motoren Werke, powstało 9 marca 1916 roku, a zaczynało od produkcji silników lotniczych. Do dziś w znaku firmowym znajduje się stylizowane samolotowe śmigło. W roku 1923 niemiecka firma rozpoczęła wytwarzać motocykle. 5 lat później poszerzyła swą ofertę o samochody. Pierwszym był model 3/15 PS później nazwany Dixi produkowany na licencji brytyjskiej firmy Austin (model Seven). W 1932 roku BMW rozpoczęło wytwarzanie swego własnego pojazdu. W końcu lat 30. spore sukcesy w sporcie odnosił model 328.Po drugiej wojnie światowej BMW początkowo znów zaczyna od produkcji motocykli, a od roku 1952 także samochodów osobowych i sportowych. Ciekawym pojazdem tamtego okresu była Isetta - niewielkie autko napędzane silnikiem motocyklowym. Na początku lat 60. powstał model 1600, który stał się podstawą do późniejszej, bardzo popularnej serii 3. Kolejnymi zrealizowanymi projektami niemiecka firma coraz mocniej zaznaczała swą pozycję na rynku. W 1977 rozpoczęto produkcję aut luksusowych (seria 7), a w roku 1985 na drogi wyjechał pierwszy samochód BMW z napędem na 4 koła (325 iX).
Dzielny ratownik
Na początku lat 60. w BMW rozpoczęto prace nad nowym, niezbyt dużym pojazdem.