Owszem, trzeba przyznać, że się bardzo poprawiła, ale awarie lampek kontrolnych, dziwaczne hałasy i np. nierówne szczeliny drzwiowe stanowiły raczej regułę niż wyjątek. Ponadto kilkuletnie Uno silnie rdzewieją. Jego następca, Punto, został fabrycznie lepiej zabezpieczony przed niektórymi problemami.Kierowcy Punto jako bazowy mają do dyspozycji 55-konny silnik. Ma on wystarczające osiągi, a spalanie o wartości 6,5 l/100 km wciąż jeszcze daje się uznać za niezłe. W Uno z kolei zupełnie wystarczająca jest czterocylindrowa jednostka 45-konna, bardzo tania w utrzymaniu (w Polsce ciągle oferowany jest nawet silnik 899 ccm).Zarówno Uno, jak i Punto drażnią haczącymi skrzyniami biegów (typowa cecha Fiatów).Układ jezdnyIdealne zabezpieczenie antykorozyjne w Punto, najwyżej średniej jakości w Uno - aż po wiek lat 11. Tam korozja jest powyżej przeciętnej. Także powyżej przeciętnej we wszystkich rocznikach Uno jest też usterkowość przedniej osi i nieszczelności układu smarującego. Punto jest młodszym samochodem, ale również cierpi z powodu ponadproporcjonalnie wielu usterek dotyczących osi tylnej i nieszczelności olejowych.OświetleniePodatna na usterki regulacja świateł mijania, słabe oświetlenie, mizerne kierunkowskazy - mowa tu nie tylko o Uno, ale i o Punto.Układ hamulcowyHamulec zasadniczy i ręczny? Punto wykazuje tu o wiele więcej defektów od przeciętnej dla wszystkich badanych aut. Przewody hamulcowe? Od piątego roku wzwyż - źle. Tylko tarcze hamulcowe klasyfikują się lepiej niż średnia. Dotyczy to także Uno, w którym przewody hamulcowe długo zachowują pełną sprawność. Natomiast pod innymi względami niemal nigdy nie osiąga ono wartości przeciętnych TÜV.EkologiaUno walczyło bardzo długo z usterkami układu paliwowego. Wydech jest słaby zarówno w Uno, jak i w Punto, daleko poniżej przeciętnej.PodsumowanieDla Uno nadciąga nieubłaganie czas wycofania z eksploatacji; liczba pojazdów bezusterkowych w porównaniu z przeciętną jest coraz mniejsza. Jego typowe słabostki to nieszczelności olejowe, defekty wydechu i oświetlenia - odziedziczyło je także Punto. Dlatego też statystyka TÜV dla Punto nie wygląda wiele lepiej.
Europejski numer 1
Dla Fiata typoszeregi Uno/Punto oznaczają fantastyczny zbyt: w Niemczech były to przez długi czas najpopularniejsze samochody importowane, w pozostałych krajach Europy często w ogóle zajmowały pierwsze miejsce na listach sprzedaży.Nie było to wynikiem świetnej jakości, bo ta tradycyjnie wypada raczej kiepsko.
Auto Świat
Europejski numer 1