Owszem, nie trzeba być specjalistą, by zauważyć, że np. jakość wykończenia wnętrza Seatów z tamtych lat wyraźnie ustępowała autom ze znakiem VW. Jednak dla wielu dużo ważniejsze było to, iż kupując Cordobę, dostają samochód zbudowany na płycie podłogowej Polo (po pewnych modyfikacjach) i wyposażony w jeden z silników z palety Golfa III. Także dziś jest to argument bardzo przemawiający za zakupem Seata. Niemal wszystkie podzespoły są takie same, jak w autach VW, w rezultacie dostępność wszelkich części - oryginalnych, zamienników i używanych - jest znakomita. Działa też wiele warsztatów naprawiających auta Grupy VW. Wnętrze Cordoby pozwala na w miarę wygodne przewożenie czterech osób. Bagażnik ma pojemność 455 l - w tej klasie to zupełnie dobry rezultat. Czteroosobowa rodzina bez trudu powinna spakować się na urlopowy wyjazd - narzekać można jedynie na dość wysoką krawędź załadunku.Podstawowa jednostka napędowa Cordoby nie będzie w stanie wystawić zawieszenia auta na próbę. Zestrojono je kompromisowo, ale nieco bardziej dbano chyba o własności trakcyjne niż o komfort jazdy. Auto nie ma więc problemów na zakrętach, ale na wybojach robi się mało przyjemnie.Co ważne, zawieszenie dość dobrze znosi stan polskich dróg. Jedyne elementy zużywające się dość szybko to pionowe silentblocki przednich wahaczy. Na szczęście nie są drogie - komplet oryginalnych kosztuje 162 zł, a zamienniki można kupić już za 80-90 zł. W autach o większym przebiego konieczna okazać się może wymiana końcówek drążków kierowniczych (132 zł/szt.).Zespół napędowy jest trwały, ale w polskich warunkach pasek rozrządu lepiej wymieniać co 60 tys. km. Należy przy tym koniecznie zweryfikować również stan pompy wody, by nie narazić się na niepotrzebne koszty.Falowanie wolnych obrotów oznacza konieczność oczyszczenia przepustnicy. Uwaga, za-niedbanie tego może doprowadzić do konieczności jej wymiany, a zespół ten kosztuje - bagatela! - blisko 3,5 tys. zł. W starszych autach zdarzały się awarie cewek zapłonowych, ale wydaje się, że producent zdołał opanować ten problem. Podobnie jest z linką sprzęgła - lubi pękać, ale naprawa jest jednorazowa, bowiem nowe linki pozbawione są tej wady. Niegroźną, ale denerwującą wadą są "obłażące" plastiki w kabinie. Przy składaniu lusterek zewnętrznych regulowanych mechanicznie lepiej zachować ostrożność. Zdarza się, że kończy się to pęknięciem odlewu, do którego mocowane są wszystkie elementy lusterka.
Hiszpański zamiennik
Pod koniec ostatniej dekady ubiegłego wieku Seaty nie miały jeszcze obecnego, sportowego image'u - na to musiały dopiero zapracować. Klientów przyciągały przede wszystkim perspektywą nabycia auta zaprojektowanego i wykonanego pod nadzorem niemieckich inżynierów za pieniędze znacznie mniejsze niż wymagane przy zakupie Volkswagena zbliżonej klasy.