Logo
UżywaneHonda Civic Type-R: Typ ekstRemalnie oryginalny

Honda Civic Type-R: Typ ekstRemalnie oryginalny

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

To już koniec: jesienią tego roku z taśm produkcyjnych fabryki w Swindon zjadą ostatnie egzemplarze Hondy Civic Type-R, przeznaczone na rynki europejskie. Powód? Mimo wszystkich swych zalet montowany w tym modelu silnik nie spełnia normy Euro V. Cóż, radość z jazdy niestety znów przegrała z ekologią... A ponieważ Honda na razie milczy na temat następcy, sprawdzamy, czy obecna generacja japońskiego sportowca jest na tyle trwała, by za kilkanaście lat stać się poszukiwanym klasykiem.

Honda Civic Type-R: Typ ekstRemalnie oryginalny
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Honda Civic Type-R: Typ ekstRemalnie oryginalny

Topowa odmiana Civica VIII generacji pojawiła się w 2007 r., niecałe 12 miesięcy po pięciodrzwiowym hatchbacku. Początkowo Type-R nie zbierał dobrych recenzji: narzekano głównie na zawieszenie, które okazało się jeszcze twardsze niż w i tak bardzo twardym poprzedniku. Niektórzy stwierdzili, że zastąpienie tylnej osi wielowahaczowej sztywno zestrojonym układem opartym na belce skrętnej negatywnie wpłynęło na własności jezdne auta. Jest w tym może nieco prawdy, ale Honda (jak zwykle w takich przypadkach) postanowiła wyjść użytkownikom naprzeciw. I tak w 2008 r. na rynku pojawił się Type-R Special Edition, wyposażony w bardziej dopracowany i komfortowy układ jezdny, a także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera).

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy: