Na rynku pojawił się wiosną 1994 r. Tuż po prezentacji został okrzyknięty jednym z najładniejszych kabrioletów wśród kompaktów. Spod włoskiej kredkiWizerunkiem zajęła się włoska firma Pininfarina. Opracowała nadwozie o bardzo ładnej linii, bez pałąka przeciwkapotażowego. Obsługa dachu jest prosta i trwa dość krótko, jednak wymaga wyjścia z auta. Wystarczy zwolnić mocowania przy przedniej szybie, podnieść tylną klapę, złożyć dach, po czym zamknąć klapę. We wnętrzu wszystko wygląda sympatycznie i nie jest kłopotliwe w obsłudze. Miękkie fotele odznaczają się dobrym trzymaniem bocznym i nie męczą podczas długich podróży. Walory użytkowe podnosi 274-litrowy bagażnik, który jest zaskakująco duży jak na ten rodzaj aut. Dobry wybórSporo miłych wrażeń daje 101-konny silnik o pojemności 1,8 l. Świetnie zbiera się już od niskich obrotów i dobrze radzi sobie z ważącym nieco ponad 1200 kg autem. Podróż uprzyjemnia ładne brzmienie jednostki i co najważniejsze wstrzemięźliwy apetyt na paliwo (średnie zużycie około 7,5-8 l/100 km). Układ jezdny trochę zaskakuje. Osoby przygotowane na sportową charakterystykę zawieszenia, zresztą typową dla kabrioletów, będą trochę zawiedzione. Zastosowano tu raczej kompromisowe rozwiązanie pomiędzy komfortem a ambicjami sportowymi. I warto je trzymać na wodzy, ponieważ hamulce nie należą do najmocniejszych punktów samochodu. Pod względem eksploatacji "306" nie sprawia wielu kłopotów, nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. Osoby, które eksploatują auto zimą, powinny raz do roku czyścić przewody od przewietrzania skrzyni korbowej. Newralgicznym punktem są łączniki stabilizatora, dość często spotyka się też usterki alternatorów i pomp paliwa. Awarie mechaniczne łatwo usunąć, ale specyficzne dla modelu "odkrytego" części zamienne nie należą do najtańszych i z reguły można je kupić tylko w ASO Peugeota. Podstawą do negocjacji ceny może być stan poszycia dachu oraz jego mechanizmu (koszt kompletnego w ASO to 15 tys. zł).
Kabriolet dla każdego
W połowie lat 90. model 306 był drugim po "205" autem oferowanym przez Peugeota w wersji z odkrywanym dachem.
Auto Świat
Kabriolet dla każdego