w kategorii pojazdów 8- i 9-letnich. Raport powstaje na podstawie obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych w Niemczech.Ze statystyki wynika, że średni odsetek aut z poważnymi awariami przekracza 22 proc. (czyli dotyczy niemal co czwartego badanego pojazdu). Jest to tym ważniejsze, że właśnie pojazdy z połowy lat 90. dominują obecnie na polskim rynku samochodów używanych. Diagności sprawdzili 7 newralgicznych punktów. Najbardziej awaryjne okazały się oświetlenie oraz zawieszenie. Wyraźnie mniej usterek znaleziono w układzie hamulcowym. Natomiast najwyższą trwałość wykazywały układ kierowniczy i zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia i podwozia. Warto przy tym pamiętać, że w Polskich realiach (np. zły stan dróg) usterkowość niektórych podzespołów (jak oświetlenie czy zawieszenie) będzie wyraźnie wyższa.
Które na plus, a które na minus?
Rzadko psują się auta japońskie i niemieckie, wyraźnie częściej niedomagają pojazdy włoskie oraz francuskie. Nie najlepiej w eksploatacji sprawdzają się także vany - tak w telegraficznym skrócie wypadają wyniki raportu TÜV opublikowanego w 2006 r.