Warto podkreślić, że nie są to awarie pojazdów "na trasie", ale usterki wykryte podczas rutynowych badań związanych z przedłużeniem ważności dowodu rejestracyjnego. Obserwowaną w każdym roku tendencją jest wzrost średniej liczby usterek. Nie musi to jednak oznaczać, że auta są gorsze - diagności sukcesywnie podnoszą poprzeczkę. I w tym roku wyniki nie zaskoczyły, pierwsze miejsca we wszystkich kategoriach wiekowych (auta pogrupowane są według wieku - np. do 3 lat, 4- i 5-letnie itd.) podzieliły między siebie Porsche i Toyota. W dole tabeli również "walczą" ciągle te same modele: Sharan, Voyager (ale też konkurencyjne vany: Alhambra, Galaxy, Zafira), Twingo, Alfy 145/146 i Toledo. Jak na tym tle wypadają produkty z polskich fabryk? Seicento wśród najmłodszych aut poprawiło notowania (awans z pozycji 96 na 69, spadek liczby usterek z 7,7 na 7,1 procent!), ale spadło wśród starszych samochodów. Pozycja Cinqucento pozostaje niemal bez zmian. W poprzednim raporcie zachwycaliśmy się wysokimi notowaniami gliwickiej Agili (2 miejsce). Obecnie auto znacząco obniżyło loty (30 pozycja), ale i tak znajduje się znacznie powyżej średniej.