Minusem kempibusu jest natomiast zakaz wjazdu do ścisłego centrum wielu atrakcyjnych, turystycznych miejscowości. Wtedy parkujemy na obrzeżach miasta i korzystamy z rowerów. Masa całkowita większości aut kempingowych nie przekracza 3,5 tony, a więc do prowadzenia ich wystarczy prawo jazdy kategorii B. Po przyjeździe na kemping do auta można podłączyć zewnętrzne zasilanie i wodę. W czasie postoju w mniej cywilizowanej okolicy korzystać trzeba z prądu zmagazynowanego w dodatkowym akumulatorze i wody ze zbiornika (zazwyczaj ma pojemność około 70 litrów). Nowością jest możliwość zainstalowania na dachu auta baterii słonecznej, która potrafi naładować akumulator o pojemności 60 Ah w czasie 2-3 godzin. Montaż przetwornicy umożliwia uzyskanie prądu o napięciu 220 V. W dużym wnętrzu kempingowego auta zaplanowanych jest najcześciej pięć lub nawet sześć miejsc sypialnych. Komfort zdecydowanie podnosi dobra izolacja wnętrza i wydajne ogrzewanie. W nowszych modelach można spotkać klimatyzację. Standardowe wyposażenie to także łazienka z toaletą i prysznicem. W części kuchennej typowym wyposażeniem jest gazowa kuchenka, zlewozmywak i lodówka (zasilana prądem 12 lub 220V). W Polsce oferta używanych samochodów tego typu jest uboga, a ceny wysokie - biorąc pod uwagę to, że auto właściwie nie nadaje się do innych celów.
Mieszkania na czterech kółkach
Samochody kempingowe są od lat bardzo popularne w krajach Europy Zachodniej. Ich prowadzenie jest wygodniejsze niż holowanie przyczepy, a we wnętrzu pasażerowie mogą przebywać także w czasie jazdy.