Logo
UżywaneMitsubishi Colt 1.3 16V - Strzał w samą dziesiątkę?

Mitsubishi Colt 1.3 16V - Strzał w samą dziesiątkę?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeszcze dwadzieścia lat temu Mitsubishi Colt należało do segmentu aut kompaktowych. Jednak od tego czasu stopniowo malało i od trzech generacji jest już... typowym „mieszczuchem”. Ale zostawmy historię – dziś największe znaczenie ma to, że wraz z rozmiarami zewnętrznymi ani trochę nie zmalała jego trwałość. Znalezienie zadbanego Colta typoszeregu CJO nie będzie łatwe, ale jeśli się uda, możemy być pewni kilku lat spokojnej eksploatacji.Omawiana generacja Colta była ostatnią produkowaną w Japonii. To duża zaleta, bowiem można liczyć na wysoką trwałość większości podzespołów. Niestety, w porównaniu z japońskimi autami wytwarzanymi w Europie Colt wypada nieco gorzej pod względem dostępności tanich części zamiennych. Niektóre (np. linka skrzyni biegów czy elementy blacharki) oferowane są wyłącznie w ASO, na dodatek w dość wysokiej cenie. W razie potrzeby można ratować się elementami używanymi. Trzeba jednak podkreślić, że rynek zamienników stale się rozwija i nie ma kłopotu ze zdobyciem części eksploatacyjnych (np. paska rozrządu, filtrów itp.).

Mitsubishi Colt 1.3 16V - Strzał w samą dziesiątkę?
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Mitsubishi Colt 1.3 16V - Strzał w samą dziesiątkę?

Nie będzie dużą przesadą stwierdzenie, że jeśli Colt nie nosi śladów rdzy, to można go kupić bez większych obaw. Korozja atakuje przede wszystkim tylne podłużnice, ale pojawia się także na nadkolach, układzie wydechowym oraz misce olejowej. Stosunkowo częstym problemem jest awaria aparatu zapłonowego. Natomiast pozostałe usterki to z reguły drobnostki, które usunąć można niedużym kosztem. Są to m.in.: problemy z uruchamianiem na dużym mrozie (zalane świece) i niezwijające się pasy bezpieczeństwa.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: