Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Możesz tanio kupić Volkswagena Busa, ale... będzie żółty. Czy to okazja?

Możesz tanio kupić Volkswagena Busa, ale... będzie żółty. Czy to okazja?

Dostawczaki do 3,5 tony – busy, furgony, kombivany – szczególnie niemieckich marek, sprzedają się jak ciepłe bułeczki, ale ich ceny mogą przyprawić o zawrót głowy. Czasem jednak na rynku pojawiają się egzemplarze w atrakcyjnych cenach, w charakterystycznym żółtym kolorze. To auta, które mają za sobą służbę w roli pojazdów pocztowych. Czy warto się nimi zainteresować?

Dostawczaki z pocztowego demobilu. Czy kupno busa po niemieckiej poczcie ma sens?Źródło: Auto Bild
  • Od pierwszego właściciela, serwisowane w ASO, z potwierdzonym przebiegiem, ale często poobijane z każdej strony.
  • Nawet jeśli mają niewielki przebieg, bywają mocno zużyte.
  • Często to nietypowe wersje ze słabymi silnikami, automatycznymi skrzyniami biegów, w dodatku jednomiejscowe.
  • Nie da się ich kupić wprost od pierwszego właściciela, trzeba się dogadać z pośrednikiem.
  • Ceny aut pocztowych są zwykle o 15-30 proc. niższe niż pojazdów "cywilnych"

Busy mają ciężkie życie. Kupienie niezajeżdżonego busa, z akceptowalnym przebiegiem i dającą się zweryfikować historią serwisową, to poważne wyzwanie. Jeśli nie przeglądaliście ostatnio ogłoszeń, to możecie się zdziwić! W ciągu ostatnich lat na rynku aut użytkowych do 3,5 tony doszło do prawdziwego trzęsienia ziemi. Najpierw przez pandemię wiele firm postanowiło nie wymieniać swoich dotychczasowych aut, więc na rynku wtórnym zapanowała posucha. Później na auta, które były na rynku rzucili się ci, którzy w związku z pandemią postanowili spełnić swoje marzenia o "vanlife" – podróżowaniu i życiu w kamperze, samodzielnych przebudowach i modyfikacjach aut.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji