był model 200. To samochód stworzony na bazie bardziej popularnej limuzyny - "100". Pod względem wielkości pojazdy właściwie nie różniły się, inne są przedni zderzak ze spoilerem i halogenami oraz maska z przetłoczeniami. Ukoronowaniem modelu były wersje quattro występujące wyłącznie z motorami turbodoładowanymi.Silnik 2.2 o mocy 165 KM do 1988 r. był najmocniejszy w gamie. Turbodoładowana jednostka jest jednym z atutów samochodu. Zapewnia dynamiczną jazdę (auto waży ponad 1400 kg) i nie powinien sprawiać problemów w eksploatacji - doskwierają głównie drobne wycieki. Turbina jest trwała, gorzej z osprzętem. Czasem zdarzają się np. awarie zaworu upustowego. Ze względu na pojemność silnika i napęd 4x4 nieuniknione są częste wizyty na stacji benzynowej (nawet przy dużym zbiorniku). Auto w mieście pali ponad 15 l/100 km. Interesująco rozwiązano układ przeniesienia napędu z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Reaguje on bardzo szybko i sprawnie przenosi wysoki moment obrotowy (240 Nm). Do roku 1988 stosowano pneumatycznie sterowane blokady mechanizmów różnicowych centralnego i tylnego. Od 89 r. zablokować można tylko tylny dyferencjał, zmieniło się też sterowanie, które wspomaga "elektryka". Należy pochwalić trwałość elementów, przy awarii nie powinno być problemów z zakupem używanych części, nowe mogą przewyższyć wartość auta. Nieskomplikowane, niezależne zawieszenie wszystkich kół dobrze tłumi drgania, auto wręcz płynie po drodze. Pokonywanie z dużą szybkością zakrętów jest przyjemnością raczej w wersji z napędem na cztery koła, inaczej występuje wyraźna nadsterowność. Jak przystało na auto klasy wyższej, zadbano o wyposażenie. Auto ma m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz ABS. W wielu egzemplarzach zamontowano też klimatyzację, w niektórych - elektrycznie sterowane siedzenie kierowcy, podgrzewane przednie fotele, a nawet tylną kanapę. Ceny elementów oryginalnych są bardzo wysokie. Wiele podzespołów (zwłaszcza mechanicznych) pasuje od popularniejszej "setki", dlatego nie powinno być problemów z częściami używanymi. Kłopoty mogą wystąpić przy zakupie elementów przedniej części karoserii.
Niby to "setka", ale...
Flagowym Audi z lat 70. i 80.