Obecnie jest już dostępne większej rzeszy klientów. Wartość rynkowai ceny podzespołów eksploatacyjnych nie przyprawiają o zawrót głowy, a egzemplarze zadbane są wolne od poważnych awarii. Stylowy wyglądNadwozie "7" ma ponadczasową urodę. W stylistyce można doszukać się zarówno elegancji, jak i cech typowych dla pojazdów sportowych. Dzięki dobrej widoczności z miejsca kierowcy oraz małej średnicy zawracania (w porównaniu z gabarytami), manewry parkingowe wykonuje się stosunkowo łatwo. Bawarscy konstruktorzy zatroszczyli się też o pojemny i ustawny bagażnik, którego jedynej wady należy upatrywać w wysoko położonym progu załadunku. Prawie 5-metrowa długość auta w dużym stopniu wpływa na wygodę pasażerów. W przedniej i tylnej części kabiny ilość miejsca zadowoli nawet osoby rosłej budowy ciała. Na tylnej kanapie z powodzeniem mogą podróżować trzy dorosłe osoby, ale iście lordowski komfort odczuje dwójka pasażerów. Jeśli jednak oferowana ilość miejsca jest niezadowalająca, zawsze można rozejrzeć się za wersją wydłużoną (L) wyposażaną w silniki: 3.5, 4.0 i 5.0. Wysoką notę trzeba wystawić fotelom. Odznaczają się dobrym trzymaniem bocznym i możliwością niemal idealnego dopasowania do ciała. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, deskę rozdzielczą wyróżnia wzorowa ergonomia, znajdziemy tu sporo przydatnych schowków. Jednak to, co zawsze elektryzowało miłośników BMW znajduje się pod maską. Gamę otwiera 188-konny motor 3.0 dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią. Jednostka bardzo szybko zabiera się do pracy. Sprawnie przyspiesza w całym zakresie obrotów. Należy przy tym podkreślić, że rozwijanie mocy ma płynny przebieg. Niewątpliwie duży wpływ na sprawne przeniesienie osiągów ma idealnie zharmonizowana automatyczna skrzynia biegów. Do wyboru są trzy tryby: Ekonomiczny, Sportowy i M--zimowy, do pracy których nie ma zastrzeżeń. Jedyną bolączką układu napędowego jest spore spalanie - minimalne wynosi ok. 10 l, maksymalne przekracza 20 l/100 km. Również układ jezdny spełnia oczekiwania użytkownika. Niezależne zawieszenie obu osi, częściowo zbudowane z elementów stopu aluminium, jest udanym kompromisem między komfortem a dynamiką. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym zapewnia neutralne zachowanie auta na zakrętach oraz podczas jazdy na wprost z dużymi prędkościami. Co najważniejsze, w kabinie panuje cisza - karoseria odznacza się dobrą aerodynamiką, a wnętrze jest niemal idealnie wyciszone. Nad bezpieczeństwem czuwa skuteczny układ hamulcowy, który od końca 1987 r. był wyposażany w system ABS. Rzadkie awarieJeśli zaakceptuje się wysokie spalanie oraz stawki ubezpieczniowe, to zakup i późniejsza eksploatacja auta nie należą do najdroższych. Egzemplarze bezwypadkowe (które występują częściej niż wśród innych modeli BMW) są wolne od korozji. Silniki bez kapitalnego remontu przejeżdżają grubo powyżej 500 tys. km. Trwały jest łańcuch rozrządu, a jeśli nawet zajdzie potrzeba wymiany, to koszty nie są zbyt wysokie - w ASO ok. 1300 zł. Trwałością odznacza się automatyczna skrzynia biegów, z zastrzeżeniem, że olej wymienia się co 40 tys. km (filtr co 80 tys. km), a stan oleju jest utrzymywany na poziomie zalecanym przez producenta - brak bądź naddatek nawet 0,1 lmoże zakłócać płynną pracę. Powodem niesprawności pompy wodnej są z reguły nadmiernie naciągnięty pasek klinowy lub nieterminowa wymiana płynu chłodzącego. Najczęściej użytkownicy zaglądają do zawieszenia, co nie oznacza, że należy ono do nadmiernie awaryjnych. Wybijających się poduszek belki tylnej, zewnętrznych silentblocków wahaczy itp. można szukać poza ASO. Firma Lemförder (zaopatrująca BMW) oferuje te same części w "wolnej" sprzedaży. Nietrwałe są też łożyska kół - koszt w ASO: przednie z piastą 611 zł, tylne 315 zł za sztukę.Odradzamy przerabiania auta na gaz. Uszkodzenia przepływomierza powietrza to niemal standard w tym wypadku. Nieobce są też awarie pompy paliwa - by uniknąć usterki, warto zainstalować przekaźnik odcinający ją podczas eksploatacji na gazie.
Niedrogi luksus
W momencie pojawienia się na rynku limuzyny o kodzie fabrycznym E32, wielu kierowców odsunęłoinne samochody z tego segmentu, na czele z Mercedesem klasy S. Auto odniosło rynkowy sukces, na który w zupełności zasłużyło.
Auto Świat
Niedrogi luksus