) w trakcie obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych w Niemczech. Np.w kategorii "silnik" usterką może być wyciek oleju lub zbyt duże stężenie substancji toksycznych w spalinach. Czerwony kolor n wykresu oznacza, że w opisywanym modelu występuje ponadprzeciętna liczba awarii danego zespołu. Niebieski n informuje, że w danym aucie usterki poszczególnych układów pojawiają się rzadziej, niż wynosi średnia konkurencji. Barwa żółta n ilustruje średni procent usterek wszystkich aut konkretnej kategorii wiekowej. W miarę możliwości w kolejnych częściach raportu przedstawiamy samochody porównywalne - należące do tego samego segmentu.Lancia Y Lancia Y w zestawieniu Dekry zajmuje miejsca trochę poniżej środka tabeli. W 3-latkach auto sklasyfikowano na 55 pozycji. 7,5 proc. pojazdów wykazywało poważne usterki, natomiast 13,4 proc. cierpiało na drobne niedomagania. Najczęstsze awarie dotyczyły układu hamulcowego oraz oświetlenia. Wśród 5-latków "Y" awansował o 6 miejsc, głównie dzięki niewielkiemu (5-proc.) wzrostowi poważnych awarii. Dobrą kondycją odznaczał się silnik. Najsłabsza 62 pozycja przypadła autu w 7-latkach. Tylko 47,4 proc. pojazdów okazało się w pełni sprawnych. Wyraźnie wzrosła usterkowość zawieszenia, silnika i układu przeniesienia napędu, natomiast zmalała układu kierowniczego. Względem 5-latków poprawiła się taż skuteczność hamulców.Skoda Felicia Notowania Skody Felicii w raporcie ogólnym Dekry są nie najlepsze, ale rosną wraz z wiekiem. W 3-latkach Felicia zajmuje 83 pozycję, 74 w tabeli aut 5-letnich, natomiast najlepsze 48 miejsce w najstarszej kategorii wiekowej. W stosunku do średniej konkurencji trzy podzespoły zawsze odznaczały się ponadprzeciętną awaryjnością. Należą do nich: zawieszenie, oświetlenie i układ przeniesienia napędu, który niezależnie od wieku trzykrotnie przekraczał średnią konkurencji. Dodatkowo 3-latki miały problemy z przedwczesną korozją wydechu. W 5-latkach tylko instalacja elektryczna i układ hamulcowy nie wykraczały poza średnią usterek innych aut. Natomiast najstarsze pojazdy miały niewiele problemów z silnikiem oraz elementami nadwozia i podwozia. W stosunku do 5-latków zmniejszyła się usterkowość hamulców.
Niska średnia
Wtym tygodniu prezentujemy szczegóły raportu usterkowości Dekry dotyczące dwóch aut segmentu B. Każdy wykres przedstawia procent pojazdów, wśród których wykryto usterki poszczególnych zespołów (silnik, oświetlenie, hamulce, zawieszenie itd.