Bardziej tanieć będą starsze pojazdy. Porównując polskie ceny z niemieckimi widać, że auta 10-letnie (gwałtownie tracące zainteresowanie) ciągle są za drogie. Klienci wolą kupić nowsze, zazwyczaj mniej kłopotliwe auto, pokrywając różnicę np. z kredytu.
Obniżanie cen może też wywrzeć pozytywny wpływ na rynek. Tańsze samochody będą bardziej atrakcyjne, co odbierze nieco klientów salonom. Obniżka coraz częściej dotyczy nie tylko drogich i luksusowych aut, ale też najmniejszych, np. Cinque-cento. Sporo stracili posiadacze Daewoo.
Zdarzający się sporadycznie wzrost wartości (niektóre roczniki wybranych modeli) jest bardzo niewielki, nie przekracza 100 zł. Znacznie większe rozmiary przyjmują obniżki - cieszyć się powinni właściciele aut tracących 100-500 zł.
Na przełomie wieków wiele (nawet popularnych modeli) staniało nawet o 1,5-2,5 tys. Ceny drogich aut spadają czasem o kilkanaście tysięcy zł. Wartości aut ujęte w Eurotaksie dotyczą egzemplarzy w dobrym stanie, z przebiegiem właściwym dla wielkości silnika i wieku pojazdu.
Powypadkowe samochody powinny być solidnie naprawione.Korektę uwzględniającą miesiąc dopuszczenia do ruchu (standardem jest maj) przeprowadzić można porównując ceny sąsiednich roczników.
Zmiany ceny, uwzględniając przebieg inny niż przeciętny, dokonać należy posługując się tabelkami obok. Publikacja Eurotaxu umożliwia też uwzględnienie wyposażenia niestandardowego (np. ABS, klimatyzacja).