To właśnie dlatego podaż większości z tych pojazdów jest niewielka, a ceny egzemplarzy w dobrym stanie niekiedy znacznie wykraczają poza wartość rynkową. Nie bez znaczenia jest również fakt, że największą utratę wartości prezentowane samochody mają już za sobą. Przegląd otwierają roczne i dwuletnie "maluchy" cieszące się dobrą opinią wśród użytkowników: Opel Corsa i Toyota Yaris. Auta o sporym jak na swoją klasę wnętrzu, wyposażone w nowoczesne silniki i co najważniejsze wolne od awarii. Pomimo wielu zalet "maluchów" namawiamy do poszukiwania samochodów kompaktowych, które właśnie w tym przedziale cenowym zdają się być najwłaściwszym wyborem.Czołówka segmentówZa czym warto się rozglądać? W segmencie C brylują Ford Focus, Renault Mégane i VW Golf IV. Za Focusem przemawiają świetne własności jezdne, dość solidne wykonanie i dobry poziom wyposażenia. O rok starszy Golf IV pod względem usterkowości niewiele ustępuje Fordowi, ale auta dobrze wyposażone z mocniejszymi silnikami z reguły "przyjechały" z zagranicy jako rozbitki. Pod względm konstrukcyjnem weteranem jest Mégane. Jednak w przypadku tego "francuza? istnieje największe prawdopodobieństwo trafienia egzemplarza w dobrym stanie technicznym. Groźną konkurencję stwarza Octavia, która dzięki niskiej utracie wartości, solidnemu wykonaniu i przystępnym cenom części należy do samochodów niedrogich w eksploatacji.W segmencie wyższym pod uwagę warto wziąć Hondę Accord i Peugeota 406. "Japończyk" oferuje świetne własności jezdne i wysoką trwałość, ale w stosunku do "406" 30 tys. zł wystarczy na egzemplarz o dwa lata starszy. Osobom poszukującym kilkuletniej limuzyny proponujemy CitroĎna XM lub Opla Omegę. Pomimo iż za CitroĎnem przemawia młodszy wiek, niekonwencjonalna technika i bardzo wysoki komfort, ale dzięki większej ofercie, dobrej dostępności części i zdecydowanie niższej usterkowości w pierwszej kolejności warto rozglądać się za Omegą. W tabelach zamieściliśmy krótkie opisy samochodów, na które trzeba przeznaczyć od 25 do 30 tys. zł.
Okazje z dolnej i górnej półki
Od niemal nowego auta miejskiego po kilkuletnią luksusową limuzynę - 30 tys. zł wystarczy na kupno samochodu o różnych walorach użytkowych.