Dlatego też bardzo często "oryginalne" podzespoły mają na sobie dobrze znany znaczek np. Valeo, Sachs lub Motorcraft. Nawet wtedy, gdy na sprzęgle zamiast znaku prawdziwego wytwórcy widnieje logo danej marki, np. VW czy Ford, można być pewnym, że dokładnie te same produkty oferowane są w nieautoryzowanych sklepach i hurtowniach np. pod nazwą Luk. Na ceny części miejsce zakupu ma duży wpływ i czasami różnice sięgają nawet 100 procent. Do popularnych aut, takich jak np. VW Golf II 1.6D istnieją zamienniki kilku producentów (m.in. Sachs, BMB, Luk). Większość z "nieoryginalnych" kompletów jest tańsza niż te, które oferowane są przez stacje serwisowe często za ponad tysiąc złotych. Bardzo trudno stwierdzić na podstawie wyglądu, czy dany produkt jest wysokiej jakości. Raczej można się spodziewać, iż zamiennik oferowany zdecydowanie taniej od konkurencyjnych będzie służył krócej. Ale w przypadku aut starych często cena ma znacznie większe znaczenie niż jakość umożliwiająca danemu elementowi przetrwanie kolejnych 200 tysięcy kilometrów. Różnica w cenie sprzęgła firmy Motorcraft proponowanego w ASO Forda i mało znanym BMB sprzedawanym w supermarketach to ponad 900 złotych. Czasem jednak ASO ma towar w najlepszych cenach.
Poślizg niekontrolowany
P roducentów sprzęgieł jest znacznie mniej niż marek samochodów. Kilka wielkich koncernów obsługuje wytwórców pojazdów oraz rynek części zamiennych.