Zbudowany wspólnie przez Fiata i Saaba samochód (bliźniacze konstrukcje to Fiat Croma i Saab 9000) ma bardzo obszerne wnętrze pozwalające na wygodne odbywanie długich podróży nie tylko na przednich fotelach, ale także - a może nawet przede wszystkim - na siedzeniach tylnych. O bagażniku nie ma się co rozwodzić - 550 litrów pojemności mówi samo za siebie. W pełni niezależne zawieszenie kół, z układem wahaczy z tyłu, zapewnia wysoki komfort jazdy nawet na drogach o nierównej nawierzchni.Rozwijający moc 150 KM silnik 2.0 turbo (bez katalizatora 165 KM, od 1989 roku montowano jednostki 16-zaworowe o mocy odpowiednio 180 i 185 KM) sprawia, że dość dużym i ciężkim autem można poruszać się bardzo swobodnie. Co więcej, jest także trwały. Jeśli 16-zaworowe jednostki miewają problemy z układem chłodzenia, to 8-zaworowym zdarza się to rzadko. Przy większych przebiegach trzeba natomiast usuwać wycieki oleju, a po przejechaniu ok. 140 tys. km należy zazwyczaj wstawić nowe panewki korbowodowe. Pasek rozrządu (i pasek wałków wyrównoważających) mechanicy radzą wymieniać co 80-90 tys. km. Mechanizm różnicowy nie toleruje pseudosportowych zachowań typu wciśnięcie pedału gazu w podłogę przy w pełni skręconych kołach. Wrażliwe punkty zawieszenia tylnego to wahacze wzdłużne, tulejki piasty oraz górne mocowania amortyzatorów. Kontrolować trzeba również stan sworzni i tulei wahaczy przednich. Poza tym w autach o większym przebiegu można spodziewać się uszkodzenia silnika dmuchawy oraz usterek instalacji elektrycznej spowodowanych korozją.W sumie koszty eksploatacji da się utrzymać na rozsądnym poziomie. Dobry zakup Themy nie będzie jednak łatwy, bowiem większość oferowanych aut znajduje się w opłakanym stanie.