Trzeba jednak uważać szczególnie przy nabywaniu egzemplarzy z początku lat 90., ponieważ znaczna ich część była sprowadzana z Europy Zachodniej i ryzyko natknięcia się na egzemplarz powypadkowy jest większe
Stworzony zgodnie z zasadą mały na zewnątrz, duży w środku posiada wnętrze, które pozwala na wygodną podróż czterem osobom, nawet na dłuższych trasach. Gorzej sprawa się ma, gdyby na tylnej kanapie chciały podróżować trzy osoby. Wówczas miejsca jest nieco za mało, ponadto w wersji trzydrzwiowej utrudnione jest wsiadanie do tyłu. Na brak przestrzeni nie mogą natomiast skarżyć się jadący z przodu. Tu powodów do narzekania przysparzają jedynie zbyt miękkie siedzenia, które przy dłuższych eskapadach bywają przyczyną bólu pleców. Mimo minusów wnętrze wykonane jest w taki sposób, że można się w nim czuć naprawdę dobrze.
Materiały tapicerskie są niezłej jakości, miejsce pracy kierowcy jest ergonomiczne
Przełączniki są rozplanowane tak, by znajdowały się w pobliżu rąk prowadzącego, a deska rozdzielcza ma przejrzyście rozmieszczone wskaźniki. Clio w wersji RT w wyposażeniu ma zderzaki i lusterka malowane w kolorze nadwozia oraz uchylane tylne okna. Samochód dysponuje jednym z większych w klasie bagażników. 265 litrów umożliwia przewożenie znacznej ilości pakunków, w ułożeniu których pomaga nisko poprowadzona krawędź. Jeżeli tylna kanapa nie jest wykorzystywana, to po jej złożeniu mamy do dyspozycji 1055 litrów przestrzeni ładunkowej.
W Polsce popularny jest silnik o pojemności skokowej 1171 ccm i mocy 55 KM
Jednostka ta jest w miarę dynamiczna i pozwala na bezproblemowe poruszanie się w ruchu miejskim. Nadaje się również do spokojnych wyjazdów za miasto. Przy tym średnie zużycie paliwa wynoszące 6 l/100 km czyni z niego ekonomiczną propozycję. Auto prowadzi się dobrze zarówno podczas jazdy w mieście, jak i poza nim. W ruchu miejskim, szczególnie podczas manewrów na zatłoczonych parkingach, przeszkadza nieco brak wspomagania, które zresztą można znaleźć w modelach z lepszym wyposażeniem. Na szczęście zwrotność samochodu jest poprawna. Przyjemności z kierowania autem sprzyja również doskonałe zawieszenie, które bardzo dobrze radzi sobie z wszelkimi wybojami.
Nie można niestety wiele dobrego powiedzieć o hamulcach, których skuteczność działania pozostawia wiele do życzenia
Użytkowanie Clio nie sprawia większych problemów. Dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu nie powinno być kłopotów z korozją. Jeżeli pojawi się rdza, może to być ostrzeżenie, że jest to egzemplarz powypadkowy. Co prawda w statystykach niemieckiego TÜV auto znajduje się pod koniec tabel pod względem usterkowości, ale na szczęście awariom ulegają drobiazgi, które zazwyczaj nie powodują przerw w podróży. Trzeba uważać na skuteczność działania włącznika wentylatora chłodnicy. Jego usterka może mieć poważne konsekwencje - przegrzanie silnika, a w efekcie nawet przepalenie uszczelki pod głowicą. Ceny oryginalnych części zamiennych Renault są przystępne, istnieje możliwość zakupu zamienników renomowanych firm. Nie ma również problemów ze zdobyciem większości elementów - są one dostępne od ręki.
Dosyć przykra może być np. awaria jednostki sterującej wtryskiem paliwa
Koszt wymiany tego elementu to około 3 tysięcy złotych. Na szczęście tego typu usterki zdarzają się bardzo rzadko i istnieje możliwość założenia używanego modułu. Wówczas koszt naprawy da się obniżyć nawet do 500 złotych. Nie produkowane już od dwóch lat Renault Clio pierwszej generacji, dzięki swym zaletom i przystępnym cenom, cieszy się nadal powodzeniem na rynku aut używanych.
Galeria zdjęć
Renault Clio 1.2 RT - Prosto z raju
Renault Clio 1.2 RT - Prosto z raju