Logo
UżywaneRenault Safrane 3.0 V6 to komfort za grosze

Renault Safrane 3.0 V6 to komfort za grosze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Z Renault Safrane’em jest tak jak z wieloma autami klasy wyższej – z czasem staje się kosztowny w utrzymaniu i szybko traci na wartości. Model trafił na rynek w 1992 roku i egzemplarz z początku produkcji można kupić już za 3-4 tys.

Renault Safrane 3.0 V6 to komfort za grosze
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Renault Safrane 3.0 V6 to komfort za grosze

zł! Nie radzimy jednak tego robić, gdyż dokonując niezbędnych napraw niemal podwoimy wartość auta a i tak nie będzie można na nim w pełni polegać. Jeśli chcemy kupić Safrane’a, lepiej rozejrzeć się za egzemplarzem młodszym, wyprodukowanym po liftingu (1996 rok). Zmodernizowane auta są zdecydowanie ładniejsze, mają lepsze materiały i nowsze, oszczędniejsze silniki (m.in. 2.0 16V, 2.2 16V i 2.2 dTi). Chęć posiadania Safrane’a jest zrozumiała – to przecież niezwykle komfortowy (przestronne wnętrze), bogato wyposażony, a ponadto, dzięki 5-drzwiowemu nadwoziu, funkcjonalny samochód (bagażnik ma pojemność 455 l). Napędzany silnikiem 3.0 V6 okazuje się również dynamiczny. Oszczędzanie na obsłudze zwiększa awaryjność Trzeba się jednak przygotować na wydatki – Safrane należy do tych aut, które się tanio kupuje, ale dość drogo utrzymuje. W przypadku 167-konnej wersji 3.0 V6 (od 1999 r. 190 KM) już samo zużycie paliwa jest dużym problemem – auto spala od 10-20 l na 100 km. Często spotkamy zamontowaną instalację LPG. W takich autach zwróćmy szczególną uwagę na działanie układu chłodzenia – silnik jest podatny na przegrzanie i nawet bez „gazu” miewa problemy z uszczelką głowicy. Wymiana będzie kosztowna, sporo pochłonie też np. zmiana paska rozrządu czy sprzęgła. Generalnie auto często wymaga doinwestowania (dużo awaryjnej elektroniki) i dlatego rzadko można znaleźć egzemplarz, w którym wszystko jest sprawne. Ceny części można porównać z cenami podzespołów Laguny I. Podsumowując: Safrane da satysfakcję osobie, która nie będzie skąpić na jego obsłudze.Blog: denisiuk.motogrono.pl

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: