Ponieważ z Golfem i Astrą konkurować raczej trudno, zdecydowano się zaatakować luksusową część segmentu C
W praktyce oznacza to, że nadwozie wykonano bardzo starannie i jest wzorowe pod względem funkcjonalności. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, tył to przeciętna w klasie, dość obszerny jest bagażnik. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, tylko naprawdę wysoki kierowca będzie miał problemy z dopasowaniem pozycji. O podniesienie prestiżu dbają takie dodatki, jak drewniane elementy wykończeniowe i bogate wyposażenie, np. standardowa poduszka powietrzna kierowcy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy wspomaganie układu kierowniczego. Drobną wadą jest dość istotnie narastający (od 120 km/h) hałas.
Mechanicznie auta nie dają dużego wyboru
W Polsce najpopularniejszy jest silnik 1.4, dostępny w dwu wariantach: 8- i 16-zaworowej. Cała gama dwulitrowych diesli spotykana jest sporadycznie. Jednostka 1.4 16V jest doskonale znana z... Polonezów. Pojemność 1.4 i moc 103 KM to brzmi naprawdę obiecująco. Przekroczenie około 3700 obr./min czyni z autka mały pocisk. Do osiągów klasy GTI trochę brakuje (osiągnięcie 100 km/h trwa niespełna 11 s), ale jeździ się naprawdę sympatycznie.
Elastyczność nie jest najlepsza, jednostkę mocno wyżyłowano i aby poruszać się żwawo, trzeba pilnować wysokich obrotów
Spalanie pozostaje na przyzwoitym poziomie. Korzystając z osiągów liczyć się trzeba ze zużyciem nieco poniżej 10 l/100 km w mieście i 7 l w trasie. Zawieszenie jest udanym kompromisem twardości i komfortu, nie będzie pasowało tylko dynamicznie jeżdżącym kierowcom. Nie sprawia problemów ani podczas jazdy na wprost, ani w zakrętach. Współpraca z Hondą zaowocowała podniesieniem jakości aut. Nie ma zastrzeżeń co do wykończenia wnętrza, również podzespoły mechaniczne wykazują się wysoką trwałością. W Polsce problemem okazać się może ograniczona dostępność i wysokie ceny części zamiennych oraz serwisu (niektóre elementy trzeba zamawiać). Na szczęście stacje obsługi odwiedzać trzeba stosunkowo rzadko. Przeglądy wypadają co 20 tys. km. Dzięki sporej utracie wartości w początkowym okresie eksploatacji samochody stanowią na rynku aut używanych atrakcyjną propozycję.