) w trakcie obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych w Niemczech. Np.w kategorii "silnik" usterką może być wyciek oleju lub zbyt duże stężenie substancji toksycznych w spalinach. Czerwony kolor n wykresu oznacza, że w opisywanym modelu występuje ponadprzeciętna liczba awarii danego zespołu. Niebieski n informuje, że w danym aucie usterki poszczególnych układów pojawiają się rzadziej, niż wynosi średnia konkurencji. Barwa żółta n ilustruje średni procent usterek wszystkich aut konkretnej kategorii wiekowej. W miarę możliwości w kolejnych częściach raportu przedstawiamy samochody porównywalne - należące do tego samego segmentu.Audi A3 Kompaktowe Audi zadebiutowało na początku 1996 roku, przez co nie zostało sklasyfikowane w najstarszej kategorii wiekowej. W statystykach Dekry A3 wypada bardzo dobrze. Szczególnie w 5-latkach - samochód zajmuje wysokie piąte miejsce, wyprzedzając wszystkich klasowych konkurentów. W najmłodszym zestawieniu A3 sklasyfikowano na dobrym 19 miejscu. 3-letnie pojazdy borykały się ze sporą ilością drobnych niedomagań, co miało wpływ na nieco gorsze miejsce w raporcie ogólnym. W zestawieniu samochodów 5-letnich na 10 badanych pojazdów tylko jeden miał problemy z zaliczeniem przeglądu. Stosunkowo dużą ilość awarii wykryto w oświetleniu, niewielkie zastrzeżenia były do stanu ogumienia, jednak główne problemy zarówno 3-, jak i 5-latka dotyczyły kondycji układu hamulcowego, w przypadku którego wykryta ilość usterek wykraczała poza średnią konkurencji.Mitsubishi Lancer/Colt Wraz z wiekiem pozycja Mitsubishi w ogólnym zestawieniu Dekry systematycznie rośnie. Najsłabsze 29 miejsce "japończyk" zajął wśród 3-latków, 24 w tabeli aut 5-letnich i bardzo dobrą 16 pozycję w kategorii pojazdów 7-letnich. Niezależnie od wieku sporo usterek (odnosząc do średniej innych aut) wykryto w oświetleniu. Niewielkie zastrzeżenia dotyczyły również szybko zużywającego się ogumienia. Natomiast niemal bezawaryjne okazały się układy przeniesienia napędu oraz kierowniczy. W przypdku obydwu tych podzespołów ilość usterek wykrytych w poszczególnych kategoriach wiekowych nie wykroczyła poza 1,4 proc. Według diagnostów Dekry na uwagę zasługuje niska awaryjność zawieszenia, które w 3- i 5-latkach zanotowało ponadpięciokrotnie mniejszą ilość awarii w porównaniu ze średnią konkurencji. Wyżej wymienione zalety i wady składają się na niewielki procent aut, które były wzywane na przegląd powtórny. W 3-latkach dotyczyło to 6,1 proc. pojazdów, w 5-latkach 9,4 proc., a w najstarszej kategorii wiekowej 13,8 proc.Rover 200 Na tle opisywanych kompaktów notowania Rovera wypadają znacznie słabiej, ale w porównaniu z innymi klasowymi rywalami auto plasuje się w środku stawki. Najgorsze miejsce przypadło "anglikowi" w 3-latkach. Rovera sklasyfikowano na dalekiej 67 pozycji z łączną ilością poważnych usterek wynoszącą 7,2 proc. W 5-latkach jest już znacznie lepiej. 52 miejsce w zestawieniu ogólnym i 13,3 proc. poważnych awarii. Najwyższą pozycję (44, wspólnie z Oplem Corsą) pojazd zajął w kategorii aut 7-letnich. Cztery podzespoły bez względu na wiek wykazywały ponadprzeciętną awaryjność. Największe problemy użytkownicy mieli z zawieszeniem, korozją układu wydechowego i niesprawnym oświetlenim (szczególnie w najstarszej kategorii wiekowej). W porównaniu ze średnią innych aut niewiele usterek wykryto w układzie hamulcowym.Volkswagen Golf IV Golf IV został sklasyfikowany tylko w najmłodszej kategorii wiekowej. W stosunku do poprzednika (Golfa III, który zostanie opisany później) samochód odznacza się wysoką bezawaryjnością. W raporcie niezawodności zajmuje drugą pozycję, ustępując jedynie Mercedesowi klasy A. Produkt z Wolfsburga może być uznany za wzór bezawaryjności. Świadczą o tym statystyki sporządzone przez Dekrę, według których w przypadku 93,4 proc. badanych aut nie wykryto żadnych usterek, 4,6 proc. wykazywało drobne niedomagania, a tylko 2,1 proc. 3-latków wezwano na przegląd powtórny. Największą ilość usterek wykryto w układzie hamulcowym, pomimo tego awaryjność podzespołu jest jedną z najniższych wśród wszystkich badanych aut! Niemal bezusterkowy okazuje się układ kierowniczy i przeniesienia napędu.
Rover z tyłu
Co 2 tygodnie prezentujemy szczegóły raportu usterkowości Dekry dotyczące czterech wybranych aut. Każdy wykres przedstawia procent pojazdów, wśród których wykryto usterki poszczególnych zespołów (silnik, oświetlenie, hamulce, zawieszenie itd.