W 7-latkach auta nie zostały sklasyfikowane. Główne problemy najmłodszej kategorii wiekowej dotyczą usterek zawieszenia, układu przeniesienia napędu oraz ogumienia. Szczególnie często zawodziło zawieszenie. Prawie co czwarty Fiat miał też problemy ze skutecznością układu hamulcowego. Pozostałe podzespoły nie wykraczały poza średnią konkurencji. W 5-latkach jest już znacznie lepiej. Marea awansuje w zestawieniu ogólnym, notując niewielki procenet poważnych awarii. Najczęstsze niedomagania dotyczyły zawieszenia, układu hamulcowego i ogumienia. Wyraźnie wzrosła awaryjność instalacji elektrycznej i aż trzykrotnie układu wydechowego.Hyundai Lantra W raporcie ogólnym niezawodności Dekry pozycja Hyundaia Lantry jest mało ustabilizowana. W tabeli aut 3-letnich zajmuje on 66 pozycję, w zestawieniu 5-latków samochód awansuje o 21 miejsc, by w najstarszej kategorii wiekowej spaść na 55 lokatę. Cztery podzespoły niezależnie od wieku wykazywały ponadprzeciętną usterkowość. Należą do nich: ogumienie, oświetlenie, elementy nadwozia i podwozia oraz zawieszenie, którego awaryjność wśród 7-latków dotyczyła co czwartego badanego samochodu! Powoduje to, że tylko 50 proc. pojazdów w najstarszej kategorii wiekowej okazało się w pełni sprawnych. Nie najlepiej jest również w 3-latkach. Spośród 10 badanych Lantr tylko 7 okazywało się w pełni sprawnych. W 5-latach wyraźnie wzrosła awaryjność silnika. Niezależnie od wieku dobrą kondycją (porównując ze średnią konkurencji) odznaczał się układ hamulcowy.Lancia Kappa Kappa w ogólnym zestawieniu została sklasyfikowana na dobrych pozycjach. Szczególnie wśród 5-latków auto pojawia się na niespodziewanie wysokim 22 miejscu wspólnie z Hondą Civic. W najmłodszej kategorii wiekowej Lancia zajmuje nieco gorszą 34 pozycję. W 7-latkach samochód nie jest klasyfikowany. W najmłodszych pojazdach wykryto 7,4 proc. poważnych awarii, natomiast 10,6 proc. aut cierpiało na drobne niedomagania. Reszta przeszła badania bez zastrzeżeń. Sporo uwag ze strony diagnostów dotyczyło przedwczesnej korozji układu wydechowego, zużycia ogumienia i usterek układu hamulcowego. Natomiast bezawaryjny okazał się układ przeniesienia napędu. W 5-latkach tylko ogumienie i układ hamulcowy wykraczały poza średnią konkurencji. Niewiele awarii wykryto w układzie przeniesienia napędu i kierowniczym. Równie trwała okazała się instalacja elektryczna, a także silnik.VW Golf III/Vento Awaryjość Golfa III i Vento jest zaskakująco wysoka. Szczególnie w najmłodszej katregorii wiekowej "samochód ludowy" miał poważne problemy z drobnymi niedomaganiami, które dotyczyły ponad 15 proc. pojazdów. Ponad połowa badanych podzespołów 3-latków wykazywała ponadprzeciętną ilość awarii. Mało usterkowy okazał się jedynie układ kierowniczy i przeniesienia napędu. W konsekwencji 3-latki sklasyfikowano na dalekim 62 miejscu. Pozycja aut 5-letnich jest nieznacznie lepsza. Pomimo awansu o 8 oczek samochody powielają awarie 3-latków. Diagności zwracają uwagę na prawie trzykrotny wzrost usterek wydechu. 7-letnie Golfy i Vento sklasyfikowano najwyżej. W raporcie ogólnym zajęły 39 pozycję, z 19 proc. poważnych usterek. W stosunku do średniej konkurencji zmniejszyła się awaryjność oświetlenia oraz elementów nadwozia i podwozia, ale zwiększyła hamulców.
Różne klasy
Fiat Marea Pozycja Fiata Marei w statystykach Dekry jest różna w zależności od wieku. Co prawda wśród 3-latków pojazd znalazł się na dość dalekim 70 miejscu, ale już w 5-latkach Marea zajmuje dużo lepszą 44 pozycję.